۳۰ تیر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5802196
T T
۰ نفر
گردهمایی ائمه مساجد و معلمان مدارس اسلامی در نایروبی برگزارشد # نایروبی- ایرنا 30 تیر 1375 برابر با 20 جولای 1996 گردهمایی یک روزه 50 تن ازائمه مساجد و معلمان مدارس اسلامی نایروبی (پایتخت کنیا) به منظور فراهم کردن مقدمات مراسم سالروز میلاد پیامبرگرامی اسلام (ص ) روز شنبه در سالن کتابخانه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این گردهمایی شیخ " علی شی " یکی از علمای برجسته کنیا ضمن دعوت همه مسلمانان به وحدت اسلامی و دوری جستن از اختلافات مذهبی ،به اهمیت بزرگداشت میلاد پیامبر اسلامی (ص ) پرداخت .
وی گفت : یکی از علل اختلافات مذهبی وجود تفرقه افکنانی است که از انقلاب اسلامی ایران وحشت دارند و بزرگداشت شعائر اسلامی را بدعت می دانند.
در ادامه این گردهمایی شیخ "حسین بیضون " مسوول موسسه اهل بیت جزیره " لامو " در کنیا پس از سخنان کوتاهی پیرامون بزرگداشت میلاد پیامبراسلام به پرسش های حاضران پاسخ داد.
سید " محمد حسینی " رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی ضمن تشکر از حاضران در این گردهمایی ،اظهار امیدواری کرد که شعائر اسلامی هرچه با شکوهتر برگزار شود.
در نایروبی بیش از 30 مدرسه اسلامی وجود دارد .
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی نیز ماهنامه "المدرسه" به زبان سواحلی را برای اگاهی معلمان مدارس اسلامی در کشورهای کنیا، اوگاندا و تانزانیا ،چاپ ومنتشر می کند.
(41)
۰ نفر