۱۶ تیر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5800781
T T
۰ نفر

سفارت پاکستان درکابل بازگشایی می شود

۱۶ تیر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5800781
سفارت پاکستان درکابل بازگشایی می شود # کابل - ایرنا 16 تیر 1375 برابر با ششم جولای 1996 یک روزنامه چاپ کابل نوشت دولت پاکستان درنظر دارد سفارت خود را در کابل ، پایتخت افغانستان که از 10 ماه پیش بسته است بزودی بازگشایی کند.
سفارت پاکستان پانزدهم شهریور ماه گذشته پس از تصرف هرات توسط گروه طالبان بوسیله تظاهرکنندگان خشمگین کابلی به اتش کشیده شد و در نتیجه ان یک نفر کشته و عده ای نیز مجروح شدند.
روزنامه " دریز" چاپ کابل روز شنبه افزود : دولت اسلام آباد در این مدت ترکیب اعضای سفارت خود را در کابل حفظ کرده و نشانه ها حاکی از آن است که خانم " بی نظیر بوتو " نخست وزیر پاکستان نمی خواهد در روند تحولات افغانستان از همسایگان خود عقب بماند.
به نوشته این روزنامه با پیوستن " گلبدین حکمتیار" به دولت و قبول مسئولیت نخست وزیری افغانستان توسط وی ، دولت اسلام اباد برای بازگشایی سفارت خود اشتیاق بیشتری نشان داده است .
" دریز" می نویسد: قاضی همایون سفیرپاکستان در کابل مایل به بازگشت به ماموریت خود در این شهر نیست و خواستار انتصاب فرد دیگری برای این منظور شده است .
نخست وزیر افغانستان اخیرا با ارسال پیامی برای همتای پاکستانی خود خواستار بازگشایی سفارت این کشور در کابل و گسترش روابط دوجانبه شد.
" بی نظیر بوتو " نیز در پیام تبریکی به مناسبت انتصاب " گلبدین حکمتیار " به سمت نخست وزیری افغانستان ، تحولات جاری این کشور را گامی مهم در جهت تامین صلح و بهبود روابط دو کشور دانست .
۰ نفر