۶ تیر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5799749
T T
۰ نفر
زندانیان السالوادر به حکم قرعه هم سلول های خود را به قتل خواهند رساند # تهران - ایرنا پنجم تیر 1375 برابر با 25 ژوئن 1996 زندانیان السالوادر در اعتراض به تراکم جمعیت و وضعیت غیر قابل تحمل زندان های کشور تهدید نموده اند که به تدریج در هر سلول یک زندانی را از طریق قرعه کشی انتخاب نموده و به قتل خواهند رساند .
روزنامه "واشنگتن پست" در شماره روز سه شنبه خود نوشت : وضعیت زندان های السالوادر به حدی وخیم است که زندانیان با کمبود غذا روبرو بوده و در بسیاری از موارد می بایست به طور نوبتی از وسایل خواب استفاده کنند .
آمار نشان می دهد، 8225 زندانی در زندان هایی که ظرفیت 3800 زندانی را دارد گنجانده شده اند .
در اعتراض به این شرایط و مجبور ساختن دولت به رسیدگی به وضعیت زندانیان ، آنها روشی را پیش گرفته اند که بر اساس آن دولت را تهدید کرده اند ، از اول ماه آتی میلادی به حکم قرعه هر از چند گاه یک زندانی را انتخاب و گلویش را خواهند برید .
یک مقام از سازمان نظارت بر حقوق بشر اظهار داشت ، بر طبق اطلاعات دریافت شده ، وضعیت بهداشت ، خوراک ، و تراکم جمعیت بسیار وخیم بوده و در موارد متعدد از درگیری های خشونت آمیز گزارش شده است .
مشکل دیگر این است که به علت نقصان سیستم قضایی کشور ، رقمی حدود 70 درصد از کل زندانیان هنوز دوره قضایی را نگذرانده ، محکوم نشده اند و تنها در انتظار محاکمه می باشند .
۰ نفر