۱۶ خرداد ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5797685
T T
۰ نفر
قزاقستان مبارزه گسترده ای راعلیه تولید و انتشار مواد مخدر در این کشور شروع کرده است # الماتی - ایرنا 16 خرداد ماه 1375 برابر با 5 ژوئن 1996 دولت قزاقستان یک مبارزه جدی را با تولید و انتشار مواد مخدر در این کشور اغاز کرده است .
در این راستا هلی کوپترهای گشتی در سطح این کشور پروازهای شناسایی خود را اغاز کرده تامزارع احتمالی خشخاش و راههای انتقال و انتشار مواد مخدر را برای اقدامات بعدی نیروهای انتظامی شناسایی کنند .
تلویزیون قزاقستان شامگاه سه شنبه گزارش داد که هلی کوپترهای گشتی مناطقی در قزاقستان راکه گمان ان می رود در انجاگیاهان مخدر کاشت می شود، شناسایی و برای امحای انها به دولت الماتی گزارش می کنند .
یک مقام وزارت کشور قزاقستان گفت که در چهار ماه از ابتدای سال جاری میلادی یک هزار و 537 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این کشور کشف و ضبط گردیده و 4 هزار و 888 نفر قاچاقچی و حامل مواد مخدرو ازجمله 88 نفر خارجی در این ارتباط دستگیر شده اند .
کاشت گیاهان مخدر و قاچاق ان در کشورهای اسیای مرکزی و یا انتقال ان از این کشورها برای ارسال به مقاصد بعدی پس از استقلال جمهوریها به یک مساله امنیتی جدی و نگرانی عمومی تبدیل شده است .
" بگژان کاریکبولوف " رییس پلیس بین المللی قزاقستان به روزنامه کاروان بلیتس چاپ الماتی گفته است که گروههای مافیایی در این کشور شبکه های تولید، توزیع و انتقال مواد مخدر را در کنترل دارند .
کاروان بلیتس عکسی از بسته های حشیش راچاپ کرده است که نشان یک گروه مافیایی قزاقستان بر روی ان تقش بسته است .
* 40 *
۰ نفر