۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5795955
T T
۰ نفر
پاکستان موضع نخست وزیر جدید هند را در مورد کشمیر رد کرد # اسلام آباد - ایرنا 29 اردیبهشت 1375 برابر با 18 می 1996 وزیر امور خارجه پاکستان اظهارات نخست وزیر جدید هند را درباره متعلق بودن کل منطقه کشمیربه هند قویارد کرد و افزود کشمیر یک منطقه مورد اختلاف است و هند بخشی از ان را اشغال کرده است .
واجپایی نخست وزیر جدید هند روز جمعه گفته بود کشمیرجزء خاک هند است که بخشی از ان در اشغال پاکستان می باشد.
اصف احمد علی وزیر امور خارجه پاکستان روز شنبه درواکنش به این اظهارات به خبرگزاری این کشور گفت " مطابق منشور سازمان ملل ، کشمیر منطقه ای مورد اختلاف است و هند به صورت غیرقانونی جامو و کشمیر را اشغال کرده است".
منطقه مسلمان نشین جامو و کشمیر با 13 میلیون نفر جمعیت عامل اصلی اختلاف میان هند و پاکستان است و دو کشور تاکنون دو مرتبه برسر ان جنگیده اند.
نخست وزیر جدید هند در جریان مبارزات انتخاباتی خود تهدید کرده بود که برنامه تولید سلاح هسته ای را توسعه داده و هم چنین کشمیر تحت کنترل پاکستان را از راه نظامی تصرف خواهد کرد.
وزیرامور خارجه پاکستان خاطر نشان کرد " اسلام اباد از توانایی کامل برای دفاع از کشوربرخورداراست " و در برابر هر تلاش در جهت تغییر وضعیت منطقه مذکوربه شورای امنیت سازمان ملل مراجعه می کند.
فاروق احمد خان لغاری رییس جمهوری پاکستان نیز روز پنجشنبه گفت کشورش خواهان حل صلحآمیز مساله کشمیر از طریق اجرای قطعنامه های سازمان ملل است .
قطعنامه های مذکور بر برگزاری یک همه پرسی تاکید می کند که طی ان کشمیری ها می توانند در مورد الحاق سرزمین شان به یکی از دو کشور یاد شده تصمیم بگیرند .
* 40 *
۰ نفر