۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5794753
T T
۰ نفر

ترور دو تن از چهره های سرشناس علمی تاجیکستان

۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5794753
ترور دو تن از چهره های سرشناس علمی تاجیکستان # دوشنبه - ایرنا 18 اردیبهشت 1375 برابر با هفتم می 1996 مردان مسلح ناشناس روز دوشنبه رییس دانشگاه پزشکی تاجیکستان و معاون علمی وی را درپایتخت این کشور به قتل رساندند.
پروفسور/یوسف اسحاقی /64 ساله رییس دانشگاه پزشکی تاجیکستان و یکی از پزشکان نامی در اتحاد جماهیر شوروی سابق بود که از 23 سال قبل سمت ریاست این دانشگاه رابه عهده داشت .
معاون وی پرفسور منهاج غلام اف 67 ساله نیز دارای سوابق علمی ویژه ای در این جمهوری و نیز شوروی سابق بود.
به گفته یک مقام اگاه مردان مسلح ناشناس این دو تن را عصر روزدوشنبه از محل کارشان در دانشگاه با تهدید خارج کردندو در باغی درنزدیکی دانشگاه به رگبار مسلسل بسته و متواری شدند.
هنوز انگیزه این جنایت برای ارگانهای امنیتی روشن نشده است ولی ستاد ویژه ای برای این امر تشکیل شد.
گفته می شود چند تن از دانشجویان و افراد رهگذر شاهد ربوده شدن قربانیان بوده اند اما از ترس واکنشی از خود نشان ندادند.
امامعلی رحمانف رییس جمهوری تاجیکستان روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای قتل این دو چهره علمی معروف تاجیک را به شدت محکوم کرد و دستور داد برای شناسایی عاملان این قتل به سرعت اقدام شود.
کشته شدن روسای دانشگاه پزشکی تاجیکستان که در ادامه موج قتل های بدون مجازات این کشور صورت گرفته است موجی از نگرانی رادر افکار عمومی این کشور ایجاد کرده است .
عملکرد ازادانه افراد مسلح ،کشتار بی رویه انان و برخورد ضعیف دستگاههای امنیتی با گروههای جنایتکار بر این نگرانی ها افزوده است.
*43*
۰ نفر