۲۵ بهمن ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5786386
T T
۰ نفر
تعداد نامزدها برای تصاحب پست ریاست جمهوری ارمنستان به هشت نفر رسید # ایروان - ایرنا 25 بهمن 1376 برابر با 14 فوریه 1998 تعداد نامزدهای ریاست جمهوری ارمنستان در انتخابات 25 اسفند ماه ( 16 مارس ) این کشور به هشت نفر رسید.
رقابت احزاب عمده سیاسی در ارمنستان برای تصاحب پست ریاست جمهوری این کشور در چند روز گذشته افزایش یافته است .
کارشناسان سیاسی معتقدند که در شرایط کنونی امکان روی کار امـدن جناح های تندرو ملی گرا و طرفدار اتحاد ارمنستان و قره باغ زیاد است اما کمونیست ها نیز خود را مدعی بزرگی می دانند.
بااعلام لغوممنوعیت فعالیت حزب "داشناکسیون" رقابت های پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ارمنستان وارد مرحله جدیدی شد.
حزب کمونیست ارمنستان "سرگئی بادالیان" رهبر 51 ساله خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کرده است .
"پای یور آیرکیان" از حزب مخالف ، "کارن دمیرچیان" رهبـر ارمنستان در زمان شوروی سابق ، "روبرت کوچاریان" نخسـت وزیــر و کفیـل ریاست جمهوری ، "وازگن مانوکیان"،"آرام سارکیسیان" رهبر حزب دمکراتیک، "ویگن کاچاتوریان" و "داویدشاه نظریان" معاون حزب استقلال ملی ارمنستان از جمله دیگر نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری ارمنستان هستند.
در همین حال "رابرت کوچاریان" رییس جمهوری موقت ارمنستان در بیانیه ای مردم را به حفظ آرامش دعوت کرده است.
"کوچاریان" اطمینان داد که به تعهدات قبلی این کشور درسطوح بین المللی وفادار خواهد ماند.
وی درباره مناقشه قره باغ کوهستانی اظهارداشت: همیشه هوادار حل مسالمت آمیز این مناقشه بوده و در مذاکرات صلح در چارچــوب کنفرانس مینسک شـورای امنیت و همکاری اروپا فعالانه شرکت خواهد کرد.
رییس جمهـوری موقت ارمنستان افزود: این موضع صریح من است و تا انتخاب رییس جمهوری جدید در این کشور از آن عدول نخواهم کرد.
به دنبال اظهارات کفیل ریاست جمهوری موقت ارمنستان ، وزارت امورخارجه این کشور نیــز با صدور بیانیه ای احتمال وقوع جنک با جمهوری آذربایجان را رد کرد.
وزارت امور خارجه ارمنستان شایعات مبنی براحتمال وقوع درگیری در جبهه های جنک را بی اساس دانست وانتشار این گونه شایعات را برای ارمنستان نگران کننده خواند.
وزارت امــور خارجه ارمنستان تـاکید کرد که این کشور همچنان به رعایت آتش بس اعلام شده در 12 ماه می سال 1994 پایبند خـواهد ماند و برای حفظ آن و برقراری صلح پایدار در منطقه تلاش خواهد کرد.
* 139 *
۰ نفر