۸ بهمن ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5784164
T T
۰ نفر
قزاقستان از موافقت روسیه با تقسیم قعر دریای خزر،استقبال کرد # الماتی - ایرنا هشت بهمن 1376 برابر با 28 ژانویه 1998 وزیر امور خارجه قزاقستان گفت: قزاقستان از جانبداری روسیه برای تقسیم قعـر دریای خزر و استفاده مشترک از سطح ان میان کشورهای ساحلی خرسند و از ان استقبال می کند .
"قاسم ژامرت توقایف " روز چهارشنبه در مصاحبه با دو روزنامه عمده این کشور "کازاخستانسکایا پراودا" و "ایگمن قزاقستان" در عین حال گفت : مسایل مربوط به تعیین رژیم حقوقی دریای خزر حل نشده است اما تحولات مثبتی در این خصوص دیده می شود که از ان جمله امادگی روسیه برای تقسیم قعرخزر جهت بهره برداری منابع و استفاده مشترک از سطح ان می باشد.
توقایف گفت : ما معتقدیم که وقت ان رسیده است تا پنج کشور کناره خـزر به سازشی برای تعیین رژیم حقوقی ان دست پیدا کنند. شرکت های نفتی کارهـای مطالعاتی را در خزر شروع کرده اند و برخی حتی بهره برداری نفت را نیز اغاز نموده اند .
رسانه های قزاقستان روز سه شنبه نوشتند ، روسای جمهوری قزاقستـــان و روسیه در جریان دیدار خصوصی اخیر خود در حاشیه نشست سران اتحادیه گمــرکی کشورهای مستقل مشترک المنافع در مسکو با تقسیم قعر خزر و بهره برداری مشترک از سطح ان موافقت کرده اند.
۰ نفر