۳ بهمن ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5783527
T T
۰ نفر
مراسم روز قدس در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد # باکو- ایرنا سوم بهمن 1376 برابر با 23 ژانویه 1998 مراسم "روز قدس" پنجشنبه شب با حضور سفیران کشورهای اسلامی و چند تن از مقام های وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در محل سفارت ایران در بـاکـو برگزار شد.
دراین مراسم "علی رضا بیگدلی" سفیر ایران در باکو طی سخنانی با یـادآوری این نکته که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ازسوی امام خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان " روز جهانی قدس " اعــلام شده ، به بـرخی از تحولات کنونی در جهان اسلام اشاره کرد.
"بیگدلی" ، مشـکل مردم فلسطین را مهمترین مشکل جهان اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد که کشورهای اسلامی با اتـحـاد و هـمـبستگی خود زمینه را برای دستیابی مردم فلسطین به حقوق از دست رفته خود فراهم کنند.
سفیر ایران درباکو بااشاره به برگزاری موفقیت آمیز هشتمین اجلاس کنفرانس اسلامی درتهران ،مهمترین موضوع مورد بحث دراین اجلاس را موضوع فلسطین دانست و ریاست اجلاس کنفرانس اسلامی از سوی جمهوری اسلامی ایران را فـرصـت منـاسبی برای گسترش همکاری میان کشورهای اسلامی قلمداد کرد.
بیگدلی گفت: فلسطین محور همبستگی مسلمانان برای مقابله با هرگونه تجاوز و تروریسم دولتی است .
وی با اشاره به مشکل قره باغ ، ابراز امیدواری کرد که سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان هرچه زودتر آزاد و تـمامیـت ارضـی این کشور مسلـمان حفظ گردد.
۰ نفر