۲۸ مهر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5772071
T T
۰ نفر
ژاپن معاملات با روسیه را زیر پوشش حمایت بیمه یی قرار می دهد # توکیو - ایرنا 28 مهر 1376 برابر با 20 اکتبر 1997 دولت ژاپن تصمیم گرفت مبادلات بازرگانی توکیو- مسکو را زیر پوشش حمایت بیمه یی قرار دهد.
تــــوکیو برای پشتیبانی از معاملات شرکت های ژاپنی با روسیه حدود 9/2 میلیارد دلار بودجه با عنوان " بیمه بازرگانی " در نظر گرفته است.
بر اساس اطلاعاتی که روز دوشنبه در توکیو منتشر شد ، "ریـــوتارو هاشی موتو" نخست وزیر ژاپن تصمیم دارد این موضوع را ماه اینده به اطلاع " بوریس یلتسین" برساند.
"هاشی موتو" نخست وزیر ژاپن و "بوریس یلتسین" رییس جمهوری روسیه قرار است دهم و یازدهم ابان ماه (اول و دوم نوامبر) در " کـراسنو یارسک" که در چهار هزار کیلومتری مسکو در شرق سیبری قرار دارد ، با یکدیگر دیدار کنند.
کارشناسان اقتصادی معتقدند که ژاپن در نظر دارد با پایین آوردن هزینه بیمه به مبادلات بازرگانی میان دو کشور که در حالت رکود است تــوان بیشتری بدهد.
تحلیلگران اقتصادی در ژاپن براین باورند که دوران بهبود اقتصادی روسیه شروع شده است و ازاین رو شرکتهای ژاپنی باید باشرکتهای امریکایی و اروپایی سرمایه گذار در روسیه وارد رقابت شوند.
ز * 139 *
۰ نفر