۲۳ مهر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5771583
T T
۰ نفر
یلتسین از نمایندگان دوما خواست تا از استیضاح چرنومیردین دست بردارند # مسکو - ایرنا 23 مهر 1376 برابر با 15 اکتبر 1997 "بوریس یلتسین" رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه با پیش کشیدن یک طرح اصلاحی ، از نمایندگان دومای کشوری روسیه خواست تا از بررسی طرح استیضاح دولت "ویکتور چرنومیردین" نخست وزیر این کشور ، دست بردارند .
"یلتسین" در نامه ای که عصر امروز در دوما قرائت شد اعلام کرد: دستور تشکیل کمیته ویژه ای با شرکت رییس جمهور ، نخست وزیر و روسای مجالس قانونگذاری را برای بررسی خواسته های نمایندگان مخالف دولت و نیز بررسی حساس ترین مسایل کشور صادر کرده است .
طرح استیضاح دولت چرنومیردین به دنبال عدم سازش دولت و دوما در مورد لایحه بودجه سال 1998 مطرح شد .
مخالفان دولت در دوما می گویند : دولت در حالی بودجه سال 1998 را طرح می کند که تنها 2/56 درصد تعهدات بودجه سال 1997 را عملی کرده است .
کمونیست ها که طراحان اصلی طرح رای عدم اعتماد هستند تاکید کردند ، "آناتولی چوبایس" و "بوریس نمتسف" معاونان اول نخست وزیر هدف اصلی مخالفت هایشان می باشند .
"گنادی زوگانف" رهبر حزب کمونیست روسیه در نشست عصر امروز دوما تاکید کرد: دولت چرنومیردین هیچ مسوولیتی در برابر مشکلات کشور احساس نمی کند و شنیدن عجز و ناله مردم برایش به یک عادت مبدل شده است .
چرنومیردین در سخنانی گفت : جنجال های دوما بی فایده است اما عملی شدن پیشنهاد یلتسین برای تشکیل شورای چهار نفری می تواند زمینه تعدیل در برخی سیاست ها و قوانین را بوجود آورد.
م ح * 139 *
۰ نفر