۲۳ مهر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5771488
T T
۰ نفر
مجتمع صنایع غذائی منطقه قفقاز با مشارکت ایران راه اندازی شد # مسکو - ایرنا 23 مهر 1376 برابر با 15 اکتبر 1997 مجتمع صنایع غذائی منطقه قفقاز با ســرمایه گذاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان ، روز سه شنبه در استان "آریویر" ارمنستان افتتاح شد .
در مراسم بهره برداری از این مجتمع "حمیدرضا نیک کار اصفهانی" سفیـر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان گفت: تـلاش های ایران برای استقلال در این زمینه تولیدی مــوجب شده است تا جمهوری اسلامی از واردکننده به صادرکننده محصولات کشاورزی تبدیل شود.
وی ضمــن ابراز تمایل به همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی با کشـورهای همسایه و منطقه افزود : همکاری ما با کشورهای منطقه برمحور استقلال و خودکفائی این کشورها و همچنین منافع متقابل استوار است.
سفیر ایران در ارمنستان افزود : به دلیل ساختار جدید اقتصاد کشورهای مشترک المنافع ، راه اندازی این مجتمع به کاهش صادرات جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان و در نهایت کمک به این کشور برای حرکت به سمت خودکفائی منجر خواهد شد .
این مجتــمع در 17 هکتار زمین ساخته شده است و در مرحله اول توانائی تولید سالانه 45 هزار تن انواع آب میوه ، کنسرو و مربا را دارد .
برای ساخت این مجتمع یک شرکت مشترک از سرمایه گذاران بخش های خصوص ایران وارمنستان تشکیل شده است که 51 درصد سهام آن به طرف ایرانی تعلق دارد .
ز * 139 *
۰ نفر