۲۱ مهر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5771210
T T
۰ نفر
وزیر دفاع ایران : محو تشنج و بحران در خلیج فارس تنها با خروج امریکا از منطقه میسر است # بوشهر - ایرنا 21 مهر 1376 برابر با 13 اکتبر 1997 دریادار "علی شمخانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اعلام کرد : محو تشنج و بحران در خلیج فارس تنها با خروج ناوگان نظامی امریکا و کشورهای بیگانه از منطقه میسر است .
وی ،تمرین نظامی "پیروزی 8" را اقدامی پویا برای حفظ ثبات و امنیت در خلیج فارس با استفاده از استعداد توانایی های کشورهای منطقه عنوان کرد .
"شمخانی" روز دوشنبه به "ایرنا" گفت : تهدید مطلق در منطقه خلیج فارس تنها از سوی ناوگان نظامی امریکاست و کشورهای منطقه باید با همکاری نزدیک در جهت ایجاد ترتیبات امنیتی جدید در حوزه راهبردی خلیج فارس حرکت کنند.
وی ، تـــوانایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را نیروی قابل اتکایی برای محوریت تامین امنیت دسته جمعی در منطقه عنوان کرد و گفت:طرح دفاعی جمهوری اسلامی ایران تنها به حذف عوامل تشنج زای فرامنطقه ای نــظر دارد و ما هرگز برادران مسلمان خود درکشورهای عربی را تهدیدی علیه ایران اسلامی نمی دانیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام نگرانی مقام های امریکایی را نسبت به برگزاری تمرین مشترک "پیروزی 8" اقدامی تبلیغاتی و در جهت توجیه حضور نامشروع و ورود ناو هسته ای "نـیمیتز" به خلیج فارس عنوان کرد و گف ت: تمرین دریایی "پیروزی 8" از ســــلسله تمرینات سالانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که برنامه آن پیش از این طراحی و اعلام شده است .
"شمخانـی" در پایان گفت : بی شک اعتراض مردم مسلمان کشورهای منطقه به حضور آلـــوده کننده ناوگان دریایی امریکا در خلیج فارس ابعاد گسترده تری خواهد یافت .
*م.ف *
۰ نفر