۲۶ شهریور ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5767482
T T
۰ نفر
رییس جمهوری خودخوانده قره باغ:مذاکرات صلح درچارچوب گروه مینسک کافی نیست # باکو - ایرنا 26 شهریور 1376 برابر با 17 سپتامبر 1997 " آرکادی گوکاسیان " رییس جمهوری خودخوانده منطقه "قره باغ کوهستانی" گفت : مذاکرات صلح در چهارچوب گروه مینسک کافی نیست و ما نیاز به تماس با سایر کشورها و در درجه اول با روسیه داریم.
خبرگزاری " توران " جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه به نقل از رییس جمهوری خود خوانده این منطقه گزارش داد: ارامنه قره باغ خواستار حل مناقشه در این منطقه با در نظر گرفتن حقوقشان برای خودمختاری هستند و پیشنهادات جمهوری آذربایجان در خصوص حل مناقشه قره باغ برای ما قابل قبول نیست.
وی افزود: مقام های باکو درصدد هستند ، قره باغ کوهستانی را مانند : قبرس به دو بخش تقسیم کنند.
" گوکاسیان " در خصوص بازگشت آوارگان آذری به قره باغ اظهار داشت : این امر تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که آوارگان ارمنی نیز به جمهوری آذربایجان بازگردند.
وی گفت : در حال حاضر رکود اقتصادی یکی از بزرگترین مشکلات قره باغ کوهستانی است و فاصله طبقاتی در این منطقه روز به روز بیشتر می شود.
" گوکاسیان " افزود : باوجود مشکلات زیادی که در این منطقه وجود دارد برخی از تجار فرانسوی ، کانادایی و سوییسی تلاش می کنند فعالیت خود را در قره باغ کوهستانی آغاز کنند.
* ا.ش * * م . ف *
۰ نفر