۸ شهریور ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5765016
T T
۰ نفر
انتخابات محلی در بوسنی و هرزگوین تحت هر شرایطی باید انجام شود # سارایوو - ایرنا هشتم شهریور ماه 1376 برابر با 30 اوت 1997 رییس سازمان همکاری و امنیت اروپا در بوسنی و هرزگوین در ملاقات با "علی عزت بگوویچ " رییس جمهوری این کشور گفت: انتخابات محلی در بوسنی و هرزگوین تحت هر شرایطی باید انجام شود .
روزنامه " دنونیه آواز " چاپ سارایوو در شماره روز جمعه خود به نقل از " دوبرت فرویک " افزود: تحریم انتخابات از سوی برخی از احزاب نیز باعث برگزار نشدن آن نخواهد شد .
انتخابات محلی بوسنی و هرزگوین برای تعیین شهرداران در روزهای 12 و 13 سپتامبر ( 22 و 23 شهریورماه ) بطور همزمان در تمامی شهرهای این کشور برگزار خواهد شد .
رییس سازمان همکاری و امنیت اروپا در بوسنی و هرزگوین در دیدار خود با "بگوویچ" ابرازامیدواری کرد که این انتخابات در شهرهای " موستار " ، " برچکو " و " بلنیا " نیز برگزار شود .
وقایع دو روز گذشته در شهرهای "برچکو" و "بلنیا" واقع در جمهوری صرب ، اوضاع را در این جمهوری بحرانی کرده است .
" بیلیانا پلاوشیچ " رییس جمهوری صرب و "رادوان کاراجیچ" رهبر سابق صربهای بوسنی، از تحریک کنندگان مردم برای بحرانی کردن شرایط در جمهوری صرب به شمار می روند .
"کاراجیچ" از سوی دادگاه بین المللی لاهه متهم به انجام جنایت های جنگی در بوسنی و هرزگوین است .
حزب دمکراتیک متحد کروات در موستار نیز تهدید به تحریم انتخابات محلی این شهر کرده است .
این حزب می خواهد انتخابات این شهر در 6 حوزه برگزار شود و با تاسیس حوزه هفتم از سوی کمیسیون انتخاباتی وابسته به سازمان همکاری و امنیت اروپا مخالف است .
اقلیت جمعیت کروات ها در حوزه هفتم، مخالفت آنها را با ایجاد این حوزه به دنبال داشته است .
حزب دمکراتیک متحد کروات از کمیسیون انتخاباتی خواسته است تا نسبت به حذف برخی از نامزدهای این حزب نیز در انتخابات محلی تجدید نظر کند .
۰ نفر