۸ خرداد ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5754331
T T
۰ نفر

زوگانف : روسیه شاهد کودتای خزنده است

۸ خرداد ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5754331
زوگانف : روسیه شاهد کودتای خزنده است # مسکو - ایرنا هشتم خرداد 1376 برابر با 29 می 1997 گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه با انتقاد از سیاست های دولت یلتسین تصریح کرد که روسیه شاهد کودتایی خزنده و بنیاد برافکن می باشد.
وی روز پنجشنبه درمسکو به خبرنگاران گفت : دولت روسیه در پرداخت بودجه اکثر دوایر دولتی بخصوص در امور صنایع ، کشاورزی ، فرهنگی و حتی وزارت امور خارجه درمانده است . رهبر حزب کمونیست روسیه افزود یلتسین جنک روانی را برای انحلال دوما به راه انداخته و آنچه به عنوان اتحاد جدید گروه های دست راستی انجام می شود در حقیقت اماده باشی برای انتخابات زود هنگام است .
وی گفت دولت از دوما می خواهد تا هفت لایحه مورد علاقه خود را تصویب کند و حتی برای این کار به تطمیع نمایندگان پرداخته است .
زوگانف گفت حزب کمونیست روسیه خواستار استعفا سریع دولت و تشکیل دولت فراگیر ملی شده و در صورت عملی نشدن این خواسته اعتصاب های سراسری را در پاییز آینده تدارک خواهد دید.
وی در ادامه از انعقاد پیمان مصالحه بین روسیه و ناتو انتقاد کرد و گفت این اقدام خیانتی آشکار و سازشکاری مطلق علیه منافع ملی روسیه است .
این نماینده دوما گفت تصمیم یلتسین به لغو هدفگیری موشک های اتمی روسیه به سمت اروپا نشانه ناتوانی مطلق رییس جمهوری در اداره امور نیروهای مسلح می باشد. * 40 *
۰ نفر