۱۳ فروردین ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5747814
T T
۰ نفر
امریکا علیه صادرات گوشت اتحادیه اروپا محدودیت هایی اعمال کرد # نیویورک - ایرنا سیزدهم فروردین 1376 برابر با 2 اوریل 1997 درپی عدم موفقیت گفت و گو کنندگان امریکایی و اتحادیه اروپا در تعیین استاندارهای بین المللی بر سر معاینه گوشت دام و طیور، دولت کلینتون یک محدودیت 300 میلیون دلاری بر روی واردات گوشت از اروپا اعمال کرد.
"دان گلیکمن" وزیر کشاورزی امریکا با تاکید بر این مساله که گفت و گوهای سه ساله با اتحادیه اروپا برای انعقاد یک قرارداد با سررسیدن مهلت تعیین شده، بدون نتیجه به پایان رسیده است، اعمال این محدودیت ها را اعلام کرد.
روزنامه "یو.اس.ای تودی" نوشت: "گلیکمن" روز سه شنبه گفت، با وجود تلاش زیاد متاسفانه ما نتوانستیم موافقت نامه ای را نهایی کنیم، و ما قصد داریم که در ماه های اینده به فعالیت خود برای دستیابی به یک موافقت نامه قابل قبول ادامه داده و اختلاف ها را به حداقل برسانیم.
جدیدترین اختلاف امریکا و اتحادیه اروپا بر سر محصولات بخش کشاورزی در زمینه اعمال استانداردهای جدید این اتحادیه 15 کشوری در زمینه معاینه گوشت است، در نتیجه این امر محصولات صادراتی امریکا برای راهیابی به بازار اروپا با معاینات سختگیرانه تری مواجه خواهند بود.
دو طرف در گفت و گوهای خود به طور داوطلبانه روز اول اوریل 97 ( 12 فروردین 76 ) را به عنوان ضرب الاجل انعقاد قرارداد بر سر استانداردهای بین المللی معاینه گوشت دام و طیور تعیین کرده بودند، اما نتوانستند به نتیجه برسند.
*( الف - ع )
۰ نفر