۲۶ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5746708
T T
۰ نفر
مراسم فارغالتحصیلی هشتمین دوره کارشناسی ارشد دانشکده دافوس ارتش ایران برگزار شد # تهران ،ایرنا: 26 اسفند 1377 برابر با 17 مارس 1999 مراسم فارغ التحصیلی هشتمین دوره کارشناسی ارشد دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ( دافوس ) روز چهارشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.
دکتر " حسن حبیبی " در این مراسم تصریح کرد : سیاستمدارترین نهادها و دستگاهها در هر کشوری باید نیروهای مسلح باشند چرا که سیاست خــــارجی با امنیت کشورها گره خورده و تامین امنیت برعهده نیروهای مسلح است.
وی گفت : کار نظامی هر کشوری از زمان جنک آغاز نمی شود بلکه باید این نیروها با آگاهی کامل نسبت به مسائل سیاسی برخورد کنند . هرچند که دخالت روزمره نیروهای مسلح نیز در سیاست جایز نیست.
معاون اول رئیس جمهوری ایران اظهار داشت : نیروهای مسلح هر کشور علاوه بر برخورداری از آگاهی ها،تجهیزات و ادوات نظامی باید به سلاح معنویت نیز مجهز شوند تا در شرایط سخت با توسل به آن ، بر مشکلات فائق آیند.
وی گفت : یکی از افتخارات و امتیازاتی که جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر کشورها دارد این است که از نخستین روزهای تاریخ مکتوب خود دارای طرز تفکری توحیدی بوده است.
دکتر حبیبی اضافه کرد : این پشتوانه معنوی جز دستمایه هایی است کـــه نیروهای مسلح باید به آن توجه داشته باشند و در گفتار و رفتارهایشان نمودار باشد تا ایران صاحب موقعیت ممتاز بین المللی شود.
وی با تاکید بر حفظ اصول و ارزشهای اسلامی در نیروهای مسلح گفت : در چنین شرایطی نیروهای مسلح یک پشتوانه بالفعل برای سیاست خارجی و برآورده کننده اصل "عزت "از میان سه اصل " عزت "،"حکمت" و "مصلحت "که رهبری برای سیاست خارجی تعیین کرده اند ، خواهند بود.
معاون اول رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنانش بر قانونمند بودن امور در جامعه تاکید کرد و گفت : قاعده مند بودن اصل و اساس هر کاری است که می تواند از آشفتگی در جامعه جلوگیری کند.
وی همچنین ضرورت حفظ و تقویت امنیت را خاطر نشان ساخت و افزود: بخش عمده ای از سیاست خارجی با امنیت کشورها گره خورده و در واقع جنک بازوی طولانی شده سیاست است.
دکتر حبیبی گفت : امنیت تنها در مرزها و داخل کشور خلاصه نمی شود بلکه خارج از این حیطه را نیز در بر می گیرد و ما باید تلاشمان در جهت عدم حضور بیگانگان و دور ساختن عامل تشنج در منطقه باشد تا منطقه روی آرامش را ببیند.
معاون اول رئیس جمهوری ایران تصریح کرد : اساس و بنای کار در سیاست خارجی ما دوستی ، برادری و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست.
دراین مراسم جوایزی به دانشجویان و استادان ممتاز هشتمین دوره کارشناسی ارشد دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.
دکتر حبیبی در ادامه این مراسم که با حضور فرمانده کل ارتش ، رئیس ستاد مشترک و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد از بخش های مختلف دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش ( دافوس ) دیدن کرد.
دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران حدود 60 سال در زمینه آموزش های نظامی دریایی زمینی و هوایی فعالیت دارد و دانشجویانی را از میان نیروهای مسلح داخل و خارج از کشور گزینش می کند.
*ی *
۰ نفر