۱۳ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5745026
T T
۰ نفر
مقام فرانسوی خواستار نقش پذیر ی عمده اروپا در معادله های امنیتی آسیا شد # کوالالامپور ، ایرنا: 13 اسفند 1377 برابر با چهارم مارس 1999 یک مقام دفاعی فرانسه گفت: اروپا یک بازیگر عمده در معادله های امنیتی در قاره آسیا نیست در حالی که ما باید بازیگر عمده ای دراین زمینه باشیم.
"ژان برنارد اوریو" نماینده وزارت دفـاع فرانسه که سرگرم دیـــدار از کوالالامپور پایتخت مالزی است روز پنجشنبه در همایش موسسه سیاست و روابـــط خارجی این کشور سخن می گفت.
"اوریو" که پیش از این سـفیـر فرانسه در ژاپن و برزیل بوده است گفت: اینک انگلیس با شرکت در "ترتیبات دفاعی پنج قدرت" تنها نـماینده اروپا در امنیت آسیاست و بهتراست فرانسه نیز در تمرین های نظامی این گروه شرکت کند.
ترتیبات دفاعی پنج قدرت هم اکنون کشورهای مالزی ، سنگاپور، استرالیا، زلاندنو و انگلیس را در بر می گیرد.
نمـاینده وزارت دفـاع فـرانسه همچنین گفت: فرانسه عـلاقه مـند است در فعالیت های همایش منطقه ای "آسه آن" که با حضور آمریکا ، روسیه و بسیاری از کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود حضور داشته باشد.
این مقام سیاسی دفاعی فرانسه افزود: ثبات منطقه ای در شرق آسیا بستـگی فراوانی به رهایی از بحران کنونی مالی و بهبـود اقتصادی دارد و باتوجه به منافع مستقیم و فراوان اروپا در این منطقه امیدواریم این بحــران به زودی پایان یابد.
اوریو گفت: حجم سرمایه گذاری های اروپا در این منطقه که به 80 میلیارد دلار می رسد گواه منافعی است که اروپایی ها در شرق آسیا دارند.
۰ نفر