۲ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5743485
T T
۰ نفر
به گفته حزب الدعوه عراق کنترل شهر ناصریه بدست مجاهدان عراقی افتاد # دمشق ، ایرنا : دوم اسفند 1377 برابر با 21 فوریه 1999 حزب دعوت اسلامی عراق روز یکشنبه با صدور بیانیه ای در دمشق اعلام کرد، مجاهدان عراقی موفق شدند از شنبه شب کنترل شهر ناصریه واقع در جنوب عراق را بدست گیرند.
در پی ترور آیت الله سید محمد صادق صدر و دو فرزندش به دست عناصر مسلح،از روز شنبه درگیری های خونینی میان مردم عراق و نیروهای دولتی در بیشتر شهرهای این کشور بوقوع پیوسته است.
حزب دعوت افزود،در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و مردم، در شهر ناصریه، تعداد زیادی از نیروهای دولتی کشته شدند.
به گفته این حزب،تعدادی از شهروندان عراقی نیزدر جریان این درگیری ها که همچنان ادامه دارد ، شهید شدند.
این حزب به نقل از منابع خود اعلام کرد ،درگیری های نظامی خونینی میان مجاهدان و نیروهای دولتی عراق در شهر"العماره" به وقوع پیوسته است، که این درگیری ها منجر به خروج نیروهای دولتی و کنترل مرکز شهر به وسیله مجاهدان شده است.
بنابراین گزارش ،تظاهرات و درگیری های خونین میان شهروندان و نیروهای امنیتی، در بیشتر شهرهای جنوب عراق همچنان ادامه دارد.
به گفته حزب دعوت اسلامی عراق ، درگیری های خونین میان نیروهای امنیتی و مردم در شهرهای "الثوره " ، " کاظمین " و "علاوی الحله" ، همچنان ادامه دارد.
بنابر این گزارش ، درگیری های پراکنده ای میان مردم و نیروهای دولتی در مناطق " الجمهوریه " ، " العشار" و" خمسه میل " در شهر "بصره" بوقوع پیوسته است.
به گفته حزب دعوت اسلامی عراق،بعد از شهادت سید محمد صادق صدر، اوضاع در شهر نجف اشرف و بسیاری از شهرها و روستاهای واقع در مرکز و جنوب عراق به شدت متشنج شده است.
۰ نفر