۲۶ بهمن ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5742645
T T
۰ نفر
خرازی : گسترش روابط باکشورهای منطقه خلیج فارس اولویت سیاست خارجی ایران است # تهران ، ایرنا : 26 بهمن 1377 برابر با 15 فوریه 1999 " کمال خرازی " وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه تصــریح کرد که گسترش و تعمیق روابط با کشورهای منطقه خلیج فارس ، اولویت سیاســت خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
خرازی ، روز دوشنبه طی سخنانی در " همایش نمایندگی های سیاسی ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس" ، از گامهایی که در بهبود روابط با کشورهای این منطقه برداشته شده است ، ابراز خرسندی کرد.
وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران خواستار بهبود و گسترش روابط بـا کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اساس اصل تنش زدایی، اعتمادسازی و مشارکت بیش از پیش با یکدیگر است.
خرازی با تشریح اهمیت خلیج فارس ونقشی که جمهوری اسلامی ایران درمنطقه ایفا می کند ، تصریح کرد : منطقه خلیج فارس به دلایل مختلف از جمله اهمیـت اقتصادی ، باید از استقلال و امنیت برخوردار باشـد و این امنیت را هم باید کشورهای منطقه برقرار کنند.
نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران درشش کشور حاشیه خلیج فارس، عراق، یمن و جده ، به همراه چند سرکنسولگری ایران در این مناطق از روز دوشنبه بـــه مدت پنج روز در " تهران " گردهم آمده اند.
*م.ف *
۰ نفر