۹ دی ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5737671
T T
۰ نفر
رییس جمهوری سریلانکا به طور مشروط با ببرهای تامیل گفت و گو می کند # دهلی نو ، ایرنا: نهم دی 1377 برابر با 30 دسامبر 1998 رئیس جمهوری سریلانکا، روز سه شنبه، تاکید کرد: گروه ببرهای آزادیبخش تامیل ایلام، برای از سرگیری گفت و گوهای حل و فصل بحران نژادی در کشور ، باید "شرایط مشخصی " را بپذیرد. " چاندریکا کومارا تونگا" در مصاحبه مطبوعاتی در دهلی نو، اظهار داشت: کلمبو ، خواستار خاتمه فوری بحران نژادی در سریلانکاست، ولی ببرهای تامیل باید برای گفت و گو تابع شرایطی باشند.
وی، در آخرین روز از دیدار رسمی سه روزه خود، در دهلی نو افزود: وی در طول این سفر، هیچگونه درخواستی از هند برای کمک به حل مساله ببرهای تامیل نکرده است.
کومارا تونگا، گفت : البته پیشنهادهای متعددی از کشورها و سازمان های بین المللی مختلف برای میانجیگری در مساله ببرهای تامیل دریافت شده است و دولت سریلانکا هر زمان که لازم بداند ، در مورد آن تصمیم خواهد گرفت. رئیس جمهوری سریلانکا، تصریح کرد ، عملیات نظامی در شبه جزیره جافنا در شمال آن کشور، تا کسب پیروزی پایدار متوقف نخواهد شد.
وی ادامه داد : مردم سریلانکا، از بحران نژادی در این کشور خسته شده اند و خواستار پایان یافتن این جنک می باشند.
تونگا، در مورد سانسور مطبوعات در سریلانکا، نیز گفت : ما یک کشور در حال جنک هستیم و برخی مطبوعات با سوء استفاده از آزادی، مردم را گمراه می کنند.
وی ، در عین حال تاکید کرد، دولت سریلانکا محدودیت سانسور را فقط در مورد مطبوعات خارجی اعمال خواهد کرد.
۰ نفر