۲۵ آذر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5736246
T T
۰ نفر
سفرای ایران،الجزایر،مصر،مراکش،لیبی با وزیر کشاورزی لهستان ملاقات کردند # بن ، ایرنا: 25 آذر 1377 برابر با 16 دسامبر 1998 وزیر کشاورزی لهستان در دیدار با سفرای ایران ، مصر ، مراکش ، لیبی و الجزایر در این کشور، در مورد وجود زمینه های همکاری فی مابین با آنها گفت وگو کرد .
"یاسک یانیشفسکی" ، روز چهارشنبه در این دیدار در مورد وجود زمینه همکاری های علمی، کشاورزی و امکان تامین بخشی از نیازهای کشاورزی کشورهای اسلامی از جمله همکاری های علمی و تحقیقاتی و امضای قراردادهای دامپزشکی و قرنطینه های گیاهی و دامی ، سخنانی ایراد کرد.
"محمد طاهری" ، سفیر ایران در ورشو و همچنین سایر سفرای کشورهای یادشده، ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر کشاورزی لهستان ، این دیدار را قدمی مثبت برای توسعه همکاری های فیمابین دانسته و ضمن درخواست ایجاد کشتارگاه های دامی بر اساس دستورات شرع مقدس اسلام، آمادگی خود را برای مبادله هیات های کارشناسی و امضای قراردادهای قرنطینه دامی و گیاهی اعلام کردند.
سفرای کشورهای اسلامی همچنین در این دیدار که در دفتر وزیر کشاورزی لهستان صورت گرفت ، خواستار ایجاد تسهیلات برای تجار کشورهای اسلامی و کاهش هزینه های گمرکی شدند.
۰ نفر