۱۴ آذر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5734939
T T
۰ نفر
رییس جمهوری آذربایجان نسبت به بهبود درآمدهای نفتی ابراز تردید کرد # باکو ، ایرنا: 14 آذر 1377 برابر با پنجم دسامبر 1998 " حیدر علی اف " رییس جمهوری آذربایجان، جمعه شب، در دیدار یک هیات از صندوق بین المللی پول با وی، نسبت به بهبود درآمدهای نفتی این کشور ، ابراز تردید کرد.
رییس جمهوری آذربایجان ، در این دیدار ، که در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، از این صندوق خواستار افزایش کمک های مالی به جمهوری آذربایجان شد.
وی گفت : امیدی برای افزایش درآمدهای نفتی این کشور در آینده نزدیک وجود ندارد و تاکنون مبالغی از محل فروش فرآورده های نفتی به بودجه دولت این کشور واریز نشده است.
وی افزود: در آینده نزدیک نیز چنین انتظاری از منابع نفتی جمهوری آذربایجان نمی رود.
" علی اف " اظهارداشت : درآمد حاصل از فروش دو میلیون تن نفت تولیدی این کشور ، صرف هزینه های استخراج در حوزه نفتی چراغ شده است.
وی ابراز امیدواری کرد، که صندوق بین المللی پول ، در اینده کمک های مالی خود را به دولت باکو افزایش دهد.
" دیوید اوئون " رییس هیات نمایندگی صندوق بین المللی پول ، نیز در این دیدار، اظهارداشت : پیشرفت های زیادی در جمهوری آذربایجان به چشم می خورد و نرخ برابری " منات " واحد پول ملی این کشور در مقایسه با سایر کشورهای منطقه ، از ثبات بیشتری برخوردار بوده است.
وی، با قابل قبول خواندن میزان سطح تورم در جمهوری آذربایجان ، از اصلاحات صورت گرفته در سیستم بانکی این کشور ابراز رضایت کرد.
وی، تاکید کرد ، که چنانچه آذربایجان از برنامه های اعلام شده از سوی این صندوق پیروی کند ، نتایج بهتر و بیشتری را می تواند به دست آورد.
۰ نفر