۱۶ آبان ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5731700
T T
۰ نفر
بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم " رشد " در بیرجند آغاز بکار کرد # بیرجند ، ایرنا: 16 آبان 1377 برابر با هفتم نوامبر 1998 بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم " رشد "، عصر شنبه، طی مراسمی در بیرجند، واقع در شرق ایران، در استان خراسان، آغاز بکارکرد.
" محمد دیمه ور "، رییس اداره آموزش و پرورش بیرجند، دراین مراسم گفت: در این جشنواره، حدود 70 فیلم کوتاه و بلند در زمینه های علمی، آموزشی و تربیتی از کشورهای مختلف جهان، در بیرجند به نمایش در می آیند .
دیمه ور افزود: این جشنواره از بخشهای مختلف مسابقه، جنبی، چشم اندازی به محیط زیست جهان ، سیستان و بلوچستان از نگاه تصویر، مروری بر بهترین فیلمهای سه دوره قبل و بخش دانش آموزان فیلمساز تشکیل شده است .
وی بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در نظام آموزش و پرورش ، تبادل تجربه های داخلی و بین المللی در زمینه ساخت و انتخاب فیلمهای علمی ، آموزشی و تربیتی ، افزایش توان معلم در آموزش و توجه دادن مسووولان آموزش و پرورش به استفاده از وسایل کمک آموزشی رااز اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.
جشنواره یادشده، با شرکت 26 کشور به طور همزمان در 31 شهر از 22 استان کشور، از روز شنبه، به مدت یک هفته برگزار می شود . در این دوره از جشنواره 279 فیلم از 605 فیلم رسیده به دبیرخانه ، در ایران به نمایش گذاشته می شود . این جشنواره هر سال به همت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، برگزار می گردد .
۰ نفر