۱۳ آبان ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5731268
T T
۰ نفر
آیت ا...تسخیری دستاوردهای پنجمین همایش "حقوق زن در اسلام" را تشریح کرد # تهران ، ایرنا - سیزدهم آبان 1377 برابر با چهارم نوامبر 1998 ایت الله محمد علی تسخیری رییس سازمان فرهنک و ارتباطات اسلامی در تشریح نتایج هیات ایرانی شرکت کننده در پنجمین گردهمایـی " حقوق زن دراسلام " در مراکش گفت: از نتایج این کنگره تشکیل کمیته ای علمی است که خواسته های زنان مسلمان در سطح جهان مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنک و ارتباطات اسلامـــی این همایش همه ساله با حضور اندیشمندان ، اساتید و مسئولان حرکتهای اسلامی و علمای سراسر جهان برپا می شود.
آیت ا...تسخیـری از دستاوردهای دیگر این همایش را آشنایی با جریانات فکری و بیداری اسلامــی در جهان اسلام و تبادل تجربیات ذکر کرد و گفت :طرح مسائل حقوقی زنان و رسیـــــدن به زمینه های مشترک بین گرایشهای مختلف از مباحث مورد بحث در این همایش بود.
" طوبی کرمانی " مشاور رییس سازمان فرهنک در امور زنان نیز در تشریح نتایج این همایش گفت : محور این همایش " زن و سـیاست " بود که بر مشارکت بیشتر زنان در مسائل سیاسی تاکید شد.
وی افزود: متاسفانه به رغم تاکید اسلام بر حقوق مدنی و سیاسی زنان هنوز بعد از سالیان دراز شاهد پایمال شدن حقوق زنان و تبعیض های مختلف بین زن و مرد در بعضی از کشورهای اسلامی هستیم.
کرمانی افزود:از جمله مباحث مورد تاکید توسط جمهوری اسلامی دراین همایش این بود که زنان باید شرایط سیاسی جامعه خود را شناخته و زمینه های مشارکت فعال برای آنان در جوامع فراهم شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد:ایجاد یک نهضت فرهنگی برای رهایی از تحجر و خمودی و از بین رفتن نابرابری بین حقوق زن و مرد از دیگر مباحث مطرح شده توسط جمهوری اسلامی ایران در این همایش بود.
مشاور ریـیس سازمان فرهنک وارتباطات اسلامی مشارکت زنان در سطوح تصمیم گیری های کلان ، اســتفاده از فکرو نظر زنان در طرحهای اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی ،اطلاع رسانی بــه زنان در مورد حقوق انها توسط رسانه های عمومی را از جمله راه حل های پیشنهادی هیات ایرانی را در این همایش ذکر کرد.
همایش "حقوق زن در اسلام " با حضور شماری از اندیشمندان کشورهای اسلامی جمعه گذشته در رباط پایتخت مراکش گشایش یافت و به مدت دو روز ادامه داشت * ز 139 ک *
۰ نفر