۷ آبان ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5730662
T T
۰ نفر
کمیته دفاع از فرهنک فلسطین توافق نامه واشنگتن را محکوم کرد # دمشق - ایرنا: هفتم آبان 1377 برابر با 29 اکتبر 1998 کمیته دفاع از فرهنک ملی فلسطین ، روز پنجشنبه ، در بیانیه ای، توافق نامه واشنگتن ، را که میان تشکیلات خودگردان و اسراییل با نظارت آمریکا امضا شده است، به شدت محکوم کرد.
این کمیته که مقر آن در دمشق است، در بیانیه خود، تاکید کرده است ، تعهدهایی که تشکیلات خودگردان در توافق نام مذکور به اسراییل داده است، به حقوق مردم فلسطین ضربه می زند.
وی افزود: این توافق نامه، تشکیلات خودگردان را به یک سازمان امنیتی که وظیفه آن دفاع از اسراییل و تامین امنیت برای موسسات این رژیم و شهرک نشینان می باشد، تبدیل کرده است.
بیانیه تصریح کرد، بازداشت ها و درگیری هایی که شهرهای فلسطینی، بعد از امضای توافق نامه واشنگتن شاهد آن بوده است، به خوبی میزان امتیازها و شرطهایی را که تشکیلات خودگردان نسبت به آن پایبند بوده است ، نشان می دهد.
کمیته دفاع از فرهنک ملی فلسطین ، ضمن درخواست از روشنفکران میهن پرست فلسطینی ، برای محکوم کردن این توافق نامه، در این بیانیه تاکید کرده است ، مردم فلسطین ، احزاب و نیروهای ملی آنان ، که توافق نامه اسلو را رد کردند، توافق نامه واشنگتن را نیز رد خواهند کرد.
۰ نفر