۲۳ شهریور ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5725571
T T
۰ نفر
سازمان دفاع ژاپن در مورد توان چریکی و موشکی کره شمالی هشدار داد # توکیو، ایرنا: 23 شهریور 1377 برابر با 14 سپتامبر 1998 سازمان دفاعی ژاپن با هشدار نسبت به توان موشکی و قدرت چریکی کره شمالی خواهان ایجاد تدابیر احتیاطی در منطقه غرب آن کشور شد.
"توکیو شیمبون" به نقل از اسناد محـرمانه نوشته است: سـازمان دفـاع در مورد احتمال حمله چریکی ارتش کره شمالی به پایگاه های نظامی ژاپن و آمریکا ، استانداری ها ، فرودگاه ها و تونل های ارتباطی هشدار داده است.
این روزنامه افزود: کره شمالی ممکن است با استفاده از زیـردریـایـی هـای کوچک و کشتی های ماهیگری به هدف هایی در غرب ژاپن که نزدیکترین منطـقه به شبه جزیره کره است، حمله کند.
توکیو شیمبون روز یکشنبه نوشت : سازمان دفاعی ژاپن در مورد پرتاب موشک بالستیک از نوع " اسکاد سی " به شمال جزیره کیوشو و مناطـق مرکزی ژاپن هم ابراز نگرانی کرده است.
سازمان دفاعی ژاپن با این وجود گفته است ارتش کره شمالی تـوانایی ورود به خاک ژاپن را ندارد.
دور تازه تنش میان ژاپن و کره شمالی پس از آن شروع شد که مقام های توکیو ، پیونک یانک را به آزمایش یک موشک بالستیک متهم کردند.
کره شمالی می گوید، آنچه که توکیو آن را یک موشک بالستیک می نامد درحقیقت یک موشک چند مرحله یی برای پرتاب یک ماهواره به فضا است.
دولت ژاپن در اعتراض به این اقدام کره شمالی ،ارسال هرگونه غذایی و مالی به پیونک یانک را متوقف کرد.
مقام های نظامی معتقدند که موشک پرتاب شده از نوع " دائه پودونک یک " با برد یک هزار و 500 تا دو هزار کیلومتر است.
توکیو و پیونک یانک پس از پایان دوران استـیلای ژاپن در نیمه نخست قرن بیستم بر شبه جزیره کره هنوز دارای رابطه سیاسی نیستند.
۰ نفر