۲۰ شهریور ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5725274
T T
۰ نفر

افزایش فعالیت گروههای اسلامی در شمال شرق هند

۲۰ شهریور ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5725274
افزایش فعالیت گروههای اسلامی در شمال شرق هند # دهلی نو ، ایرنا: 20 شهریور 1377 برابر با 11 سپتامبر 1998 پلیس ایالت اسام در شمال شرق هند، مدعی است که، فعالیت گروه های جدایی خواه اسلامی در این ایالت به شدت افزایش یافته است.
پلیس اسام می گوید که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (isi) می کوشد شبکه ای از گروه های کوچک اسلامی در این ایالت ایجاد کند.
براساس این گزارش ، این تلاشها منجر به تشکیل چندین گروه اسلام گرا در این ایالت شده است.
یک سخنگوی پلیس آسام، روز جمعه گفت : اخیرا با دستگیری رهبران دو گروه اسلامی به نامهای "جبهه ازادیبخش متحد مسلمانان اسام" و "ببرهای ازادیبخش متحد مسلمانان اسام " این دو گروه متلاشی شدند.
وی گفت : سازمان اطلاعات ارتش پاکستان ، افرادی را بطور پنهانی به داخل ایالت آسام اعزام می کند تا به مسلمانان این ناحیه بویژه مهاجران بنگلادشی اموزش نظامی بدهند.
این سخنگو افزود : باتوجه به اینکه در اسام حدود چهار میلیون مهاجر بنگلادشی بسر می برند ، عضوگیری برای گروه های اسلامی مورد حمایت سازمان اطلاعات ارتش پاکستان کار مشکلی نیست.
به گفته وی ، در حال حاضر 14 گروه اسلامی در ایالت اسام فعالیت دارند که اکثر آنها از سازمان اطلاعات ارتش پاکستان کمک دریافت می کنند.
گفته می شود که این سازمان در گذشته به جبهه ازادیبخش متحد اسام که خواستار جدایی اسام از هند است نیز کمک می کرده و زمینه سفر رهبران این جبهه به پاکستان با مدارک افغانی و بنگلادشی را فراهم می کرده است.
۰ نفر