۱۴ شهریور ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5724580
T T
۰ نفر

تعداد کشته شدگان انفجار داغستان به 14 تن رسید

۱۴ شهریور ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5724580
تعداد کشته شدگان انفجار داغستان به 14 تن رسید # مسکو ، ایرنا: 14 شهریور 1377 برابر با پنج سپتامبر 1998 تعداد کشته شدگان حادثه انفجار جمعه شب در شهر " مخاچ قلعه " مـــرکــز جمهوری داغستان روسیه به 14 تن رسید.
بر اساس آخرین برآوردها طی این حادثه 15 واحد مسکونی به طور کامل ویران و 142 نفر بی خانمان شده و تـا شعاع یک کیلومتری شیشه های ساختمان هـــا بر اثر موج انفجار شکسته است.
با آنکه در نخستین گزارش ها از احتمال وقوع بمب گذاری خبرداده می شد اما اکنون مقام های امنیتی داغسـتان امکان پرتاب موشک از اطراف شهر را که باعث ایجاد گودالی دو متری شده است بعید نمی دانند.
این حادثه در نزدیکی ساختمان هیــات دولت داغستـــان روی داد و ناظران عقیده دارند هدف آن کشتن " خضری شیخ سعیداف " نخست وزیر داغستان و " سعید امیراف " شهردار مخاچ قلعه بوده است.
دولت محلـــی داغستان یک ستاد بـحران را برای تحقیق پیرامون شناســایی عاملان ارتکاب این حادثه تشکیل داده و تاکنون یک مظنون دستگیر شده است.
" محمد علی محمداف " رئیس جمهوری داغستان روزهای یکشنبه و دوشنبه را در این جمهوری عزای عمومی اعلام کرده است.
داغستان بیشتــرین تنوع قومـی را در میان جمهوری های روسیه دارا است و در یک سال گذشته موارد متعدد درگیری های قومی در آن مشاهده شده است.
علاوه بر آن، داغستان محل اصلی رشد فرقه وهابیت در روسیه است و مقام های دولتی رواج دهندگان آن را مظنونان اصلی بروز چنین حوادثی می دانند.
در یک سال گذشته در مخاچ قلعه و شهرهای مهم داغستان ، ده ها بمب منفجـر شده است و در بی سابقه ترین مورد حدود دو هفته قبل " محمد ابوبکراف " مفتی ـ اعظم داغستان در یک حادثه بمب گذاری به شهادت رسید.
* ز 139 *
۰ نفر