۳۱ تیر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5719804
T T
۰ نفر
رهبر حزب فضیلت ترکیه بر گسترش روابط کشورش با ایران تاکید کرد # "رجایی کوتان" رهبر حزب "فضیلت" ترکیه گفت : ما خواهان روابط حسن همسایگی با جمهوری اسلامی ایران هستیم و امیدواریم که این روابط بیش از پیش توسعه یابد.
"رجایی کوتان"، عصر چهارشنبه ، در دیدار " محمد حسین لواسانی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا افزود: ایران یکی از مهمترین کشورهای منطقه است و ترکیه بایستی روابط خود را با ایران توسعه داده ، به استقرار صلح و ثبات در منطقه کمک کند.
وی با تاکید بر لزوم توسعه روابط اقتصادی ترکیه با ایران گفت: ایران زمانی شریک اول تجاری ترکیه بود و اکنون نیز بایستی روابط اقتصادی ایران وترکیه به سطح گسترده ای افزایش یابد.
وی اضافه کرد: ایران از نظر انرژی دارای منابع وامکانات فراوان است و ترکیه می باید انرژی خود را ازایران تامین کند.
رجایی کوتان گفت: خط لوله گاز بین دو کشور ایجاد شده و خط لوله گاز ترکمنستان به ترکیه نیز باید از طریق ایران احداث شود و منابع انرژی ایران از طریق ترکیه به اروپا انتقال یابد.
لواسانی افزود: روابط ایران با ترکیه برپایه حسن همجواری ، عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر و منافع متقابل ، توسعه خواهد یافت.
وی سپس به دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری اجلاس فوق- العاده وزرای خارجه کنفرانس اسلامی برای بررسی طرحهای اسراییل برای تغییر ترکیب جمعیتی بیت المقدس اشاره کرد و گفت : دولت ترکیه نیز از برگزاری این اجلاس حمایت کرده است.
حزب فضیلت با دارا بودن 145 کرسی در مجلس ترکیه بزرگترین حزب این کشور است .
۰ نفر