۲۲ تیر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5718741
T T
۰ نفر
شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان موفق به کسب گواهینامه ایزو 9001 شد # اصفهان - ایرنا 22 تیر 1377 برابر با 13 ژوئیه 1998 گواهینامه ایزو 9001 روز دوشنبه با حضور وزیر معادن و فلزات ایران به شــرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اعطا شد.
این گواهینامه از سوی شرکت " دی ،ان ،وی " هلند صادر شده است که مویــد استقرار یک سیستم هماهنک جهانی برای هم زبانی و همگونی تجاری ، ارتقـای سطح کیفیت تولیدات و بهره وری از سوی ذوب آهن است.
شرکت دی، ان، وی از معتبرترین موسسات صادرکننده ایزو 9000 اســـــت و تاکنون 14 هزار گواهینامه مختلف برای موسسات صنعتی جهان صادر کرده اسـت و در 130 کشور جهان 300 شعبه و دفتر دارد.
وزیر معادن و و فلزات در این مراسم گفت : تدبیر، شجاعت و خلاقیت مدیران کشور باعث روند سیر تغییرات ، تحولات و تکامل در بخش های مختلف تولیدی و عمرانی شده است.
وی در ادامه گفت : با بهره برداری از مجتمع فولادسازی سبا در حاشیه ذوب آهن اصفهان ، سالانه حدود 800 هزار تن ورق آهن مخصوص تولید می شود.
وی افزود:این صنعت با 350 میلیون دلار سرمایه گذاری ، در دو سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد.
وزیر معادن و فلزات گفت : تا پایان برنامه دوم ، تولید فولاد در کشـور به 12 هزار تن در سال خواهد رسید که 40 در صد آن باید به خارج صادر شود.
وی میزان کنونی صادرات فولاد به خارج را سالانه 5/1 میلیون تن اعلام کرد و افزود : بازار یابی برای محصولات صنعتی کار چندان ساده ای نیست.
در ادامه این مراسم رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور گفـت : تاکنون در سطح جهان 200 هزار گواهینامه استاندارد ایزو 9000 صـــادر شده است که سهم ایران در آنها کمتر از یک هزارم بوده است.
"میر احمد سادات" افزود : سه هزار گواهینامه ایزو 14000 نیز تاکنــــون در جهان صادر شده است که سهم ایران در آنها به همین میزان قلیل بوده است.
۰ نفر