۲۰ تیر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5718547
T T
۰ نفر
هشتمین اجلاس اتاق بازرگانی کشورهای عضواکو در بندرانزلی برگزارشد # بندرانزلی - ایرنا: 20 تیر 1377 برابر با 11 ژوئیه 1998 هشتمین اجلاس روسای کمیته اجرایی اتاق بازرگانی کشورهای عضو "اکــو" به منظوربررسی موانع تجاری وبازرگانی بین اعضا در بندرانزلی (در شمال ایران ) برگزارشد.
در این اجلاسیه که روز جمعه با حضور روسا و مقامات اتاق بازرگانی ایران ، پاکستان ،ترکمنستان ،قزاقستان و جمهوری آذربایجان تشکیل شد در زمینه های ترانزیت و حمل و نقل کالا ، رفع موـانع ترانزیتی و گمرکی بین کشورهای عضو اکو تصمیماتی اتخاذ شد.
"حمید رضا کرباسی" دبیرکل اتاق اکو به "ایرنا" گفت : در این نشست مقرر شد طی یادداشتی به سازمان اکو و کشورهای عضو در مورد اجرایی کردن قوانین و مصوبات بویژه مقررات اجلاسیه آلماتا اقدام شود.
وی افزود: با اجرا شدن این قوانین ، حجم تجارت در منطقه افزایش می یابد و موانع موجود ترانزیتی و گمرکی از سر راه برداشته خواهد شد.
کرباسی گفت : دفترچه و فرم موسوم به "عبور اکو"توسط اتاق بازرگانی اکو چاپ و در بین اعضا توزیع می شود که با اجرای تسهیلات در نظرگرفته شده در این برگه ها مشکلات تزانزیت و گمرکی برای اعضا برطرف می شود.
دبیرکل اتاق اکو افزود : فهرستی از اطلاعات صنعتی و طرحهای مورد نظر هر کشور که مایل به سرمایه گذاری در همان کشور یا در دیگر کشورهای عضو باشند، تهیه و با تعیین و تدوین سیاست های صنعتی ومبادله آن بین اعضا توسعه واقعی صنعتی در منطقه تحقق می یابد.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک این کشورها تولــیدات مفیـد صنعتی که خواست ملت های اکو می باشد ، بدست آید.
"کرباسی" اضافه کرد : اعضای این اجلاس موافقت کردند ، دومیــن نمایشگاه بازرگانی و صنعتی اکو در سال آینده در سطح بالاتری با مشارکت بانک توسعــه اسلامی در کشور پاکستان برگزار می شود .
*م.ف *
۰ نفر