۱۸ تیر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5718334
T T
۰ نفر
کرباسچی در ششمین جلسه دادگاه به اتهامات خود پاسخ داد(1) # تهران - ایرنا: 18 تیر 1377 برابر با نه ژوئیه 1998 در ششمین جلسه دادگاه"غلامحسین کرباسچی" شهردار معلق تهران ، حجت الاسلام "غلامحسین محسنی اژه ای" رییس دادگاه تصرف غیرقانونی یاتضییع اموال شهرداری را از اتهام های شهردار معلق تهران اعلام کرد.
رییس دادگاه در تشریح این اتهام افزود: در سال 1373 شهرداری تهران 37 دستگاه ماشین آلات و مقداری آهن الات از وزارت کشورخریداری و ثمن آن را وزارت کشور پرداخت کرد، در این معامله شما(کــرباسچی ) مبلــغ یــک میلیارد و 64 میلیون و 639 هزار و 700 ریال از وزارت کشور تحفیف گرفتید ، اما به جای آنکـه این مبلغ به حساب شهردای واریز شود به حساب مدیران واریز و مصرف شد و در سال 1375 نامه ای به "علیمحمد بشارتی" وزیر کشور وقت نوشتید تا تائید وی را برای این منظور داشته باشید و بشـارتی نیز در تاریخ هفتم مرداد ماه سال 75 موافقت خود را با این کار اعلام کرد.
رییس دادگاه گفت:این اقدام شما تصرف غیرقانونی در اموال شهرداری است.
کـرباسچی در پاسخ به این اتهام گفت: این مورد نیز نه در این دادگاه و نه در جــایی دیگر بــه من اعلام نشـده است و اولین باری است که درباره آن صحبت می شود اما توضیحات لازم را ارایه خواهم داد .
کرباسچی افزود: سازمان های وابسته به شهرداری ازنظر قوانین از شهرداری مجزا هستند و مستقلا عمل می کنند .
کرباسچی اضافه کرد: در سال 1373سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران 37 دستگاه ماشین آلات از وزارت کشور خریداری و بر اساس دو فقره چک مبلغ ســـه میلیارد و 319 میلیون ریال به وزارت کشور پرداخت کرد.
وی گفت ، در همان سال حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری و سازمان های مهندسی شهرداری مقداری میلگرد از وزارت کشور خریداری و مبلغ یک میلیارد و 623 میلیون و 157 هزار و 200 ریال پرداخت کرد.
کـرباسچی خاطر نشان کرد: مبلغی که در دادگاه به عنوان تصرف غیرقانونی مطرح شـده است از همان ابتدا برای حساب مدیران در نظر گرفته شده بود و از محل پول های در اختیار وزارت کشور و نیم درصد مورد نظر محسوب شد.
قاضی دادگاه سوال کرد:پرداخت این پول از طرف وزارت کشور به صورت تخفیف بود یا اعطایی ؟ کرباسچی در پاسخ اظهار داشت:اگر قرار بود تخفیفی در این زمینه در نظر گرفته شود به همان سازمان های خریداری کننده یعنـی سازمان خدمات موتوری و یا سازمان فنی مهندسی داده می شود، اما تاکید می کنم که این مبلـغ را وزارت کشور برای پرداخت پاداش مدیران در نظر گرفت .
ادامه دارد ...
* 139 *
۰ نفر