۲۰ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5715219
T T
۰ نفر
مطبوعات مصر : تل آویو آتش جنک میان اریتره و اتیوپی را دامن می زند # آتن - ایرنا 20 خرداد 1377 برابر با 10 ژوئن 1998 به نوشته روزنامه های مصری ، اسراییل ، با تامین سلاح برای اریتره و اتیوپی، سعی دارد آتش جنک میان این دو کشور را دامن زند.
روزنامه مصری "الشعب" نوشت: اسراییل ، مقدار زیادی سلاح از جمله موشک، به اریتره و اتیوپی ارسال کرده است .
این روزنامه افزود: ظرف چند روزگذشته، هواپیماها و رزمناوهای اسراییل در فرودگاه ها و بنادر این دو کشور آفریقایی درگیر، مشاهده شده اند.
در همین ارتباط "ایسیاس افورقی"، رییس جمهوری اریتره روز چهارشنبه نماینده ویژه ای به مصر فرستاد تا از قاهره بخواهد برای پایان بخشیدن به جنک دو کشور، میانجی گری کند.
پیام "افورقی" روز چهارشنبه بوسیله "محمود احمد محمود"، وزیر دولت محلی در اریتره و هیات همراه وی، تسلیم "حسنی مبارک"، رییس جمهوری مصر شد.
همچنین "عبدالله محمود"، مشاور سیاسی رییس جمهور اریتره، در قاهره پس از نشست با "حسنی مبارک" به خبرنگاران گفت: مبارک می کوشد تا از این وضعیت انفجارآمیز در شاخ آفریقا، ممانعت کند.
"الشعب" همچنین می نویسد: رئیس جمهوری اریتره از چندین کشور عربی خواسته است، علیه آنچه طرح آمریکا - اتیوپی برضد کشورش می خواند از اریتره حمایت کنند، لیکن کشورهای عربی به درخواست این کشور با احتیاط برخورد می کنند.
این روزنامه می نویسد: " در حالی که رئیس جمهوری اریتره اخیرا با مقامات ارشد سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) در "اسمره" ملاقات کرده هرگونه ارتباط با این رژیم را انکار کرده است .
۰ نفر