۶ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5713465
T T
۰ نفر

بروکسل خواستار گسترش روابط فرهنگی با تهران شد

۶ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5713465
بروکسل خواستار گسترش روابط فرهنگی با تهران شد # تهران - ایرنا: شش خرداد 1377 برابر با 27 می1998 قایم مقام وزارت امور خارجه بلژیک روز چهارشنبه در دیدار با"عطاالله- مهاجرانی " وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی ایران ، خواستار توسعه روابط فرهنگی کشورش با جمهوری اسلامی ایران شد.
در این دیدار مهاجرانی توسعه روابط فرهنگی با اروپا را از برنامه های وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی ایران دانست.
وی با تاکید بر نقش نخبگان و هنرمندان در توسعه روابط فرهنگی کشورها ، افزود: لازم است زمینه ارتباط بیشتر میان نخبگان و هنرمندان دو کشور فراهم شود.
مهاجرانی گفت: "فرهنک" مفهومی بزرگتر از حیطه فعالیت یک وزارتخانه است و باید زمینه همکاری ها به گونه ای هموار شود که هنرمندان و اهل فرهنک دو کشور بخش عمده ای از همکاری ها را برعهده گیرند.
در این دیدار "یان دوبوک" قایم مقام وزارت خارجه بلژیک با اشاره به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی ایران و بلژیک ، روابط فرهنگی را مکمل سایر مناسبات دو کشور دانسته وافزود:فضای گسترش همکاری های فرهنگی میان دو کشور کاملا فراهم است .
وی با اشاره به شهرت سینمای ایران در جهان، خواستار توسعه روابط میان فیلمسازان دو کشور و برگزاری هفته های فیلم جمهوری اسلامی ایران در بلژیک شد.
دوبوک افزود: اغلب مردم بلژیک از طریق پخش فیلم های سینمایی ایرانی در تـــلویزیون فرانسه با سینمای ایران اشنا هستند و برگزاری هفته فیلم های ایرانی به شناخت آنان درباره سینمای ایران کمک می کند.
وزیـــر فرهنک و ارشاد اسلامی ایران در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای برگزاری هفته فیلم در بلژیک اعلام کرد.
۰ نفر