۳ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5709451
T T
۰ نفر
یک افسر بلندپایه فرانسه برای "کاراجیچ" جنایتکار جنگی صرب جاسوسی می کرد # سارایوو - ایرنا سه اردیبهشت 1377 برابر با 23 آوریل 1998 یک افسر بلندپایه فرانسه در بوسنی و هرزگوین، برای "رادوان کارجیچ" رهبر سابق صربهای تندرو و جنایتکار معروف جنگی، جاسوسی می کرد.
رادیو آزاد اروپا به زبان بوسنیایی در بخش خبری بعدازظهر پنجشنبه، به نقل از شماره روز پنجشنبه "واشنگتن پست" اعلام کرد: " ارو گورملون " افسر فرانسوی ، اطلاعات مربوط به دستگیری "رادوان کاراجیچ" جنایتکار جنگی توسط نیروهای "اسفور" را به وی خبر می داده است .
به گفته این رادیو ، فرانسه، این افسر جاسوس که در قالب نیروهای "اسفور " در بوسنی و هرزگوین به سر می برد را، فراخوانده و قول داده است که وی را محاکمه کند.
رادیو آزاد اروپا گفت: وزارت دفاع فرانسه مدعی شده که افسر فرانسوی به طور خودسرانه با رادوان کاراجیچ جنایتکار جنگی ارتباط داشته و اطلاعات وی نمی توانسته است عملیات "ناتو" برای دستگیری کاراجیچ را به خطر اندازد.
منابع دیپلماتیک آمریکایی گفته اند، ناتو بعد از مطلع شدن از ارتباط این افسر فرانسوی با کاراجیچ، عملیات دستگیری را به تعویق انداخته اند.
در اواخر سال گذشته نیز "مایکل رز" فرمانده انگلیسی سابق نیروهای حافظ صلح در بوسنی و هرزگوین به اتهام جاسوسی برای بلگراد و پاله در انگلیس دستگیر شد .
۰ نفر