۱۵ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5705864
T T
۰ نفر
سبک نقاشی جدیدی موسوم به " بدریسم" در ایران ارایه شد # اهواز ، ایرنا: 15 اسفند 1378 برابر با پنجم مارس 2000 برای نخستین بار، سبک نقاشی جدیدی موسوم به " بدریسم" توسط "هاشم بدری" عضو انجمن نقاشان آزاد فرانسه، در شهرستان اهواز در جنوب ایران ارایه شد.
این هنرمند، روز یکشنبه، درباره سبک نقاشی خود اظهارداشت:این نوع نقاشی ، با چند حرکت کاردک و مچ دست ، در کوتاهترین زمان ممکن صورت می گیرد.
وی افزود: حرکات و انتخاب رنک ها بر اساس حس و مسیر ناخودآگاه نقاش است ، همانطور که " ونگوک" نقاش هلندی، نقاشی هایش را از روی احساس می کشید ، و از رابطه علمی رنک ها آگاهی نداشت.
بدری اضافه کرد: با توجه به این که وسایل و رنک نقاشــی گران و تهیه آن مشکل است ، از رنک های پلاستیکی ساختمانی برای حل این مشکل کمک می گیرد.
وی، روز یکشنبه، ضمن نمایش اسلایدهای مربوط به نقاشی هایش در سرسرای آمفی تئاتر دانشکده دندانپزشکی اهواز، در جمع گروهی از هنرمندان و علاقه مندان ، به توضیح درباره این سبک ، که بر مبنای اسم خود وی، نامگذاری شده پرداخت.
این هنرمند تاکنون آثار خود را در گالری افرند و سیحون، نمایشگاه حماسه حضور و چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در اهواز و برخی شهرهای ایران به نمایش گذاشته است.
بدری، به تجارب ارزنده ای در زمینه آموزش نقاشی به نابینایان دست یافته و چندی پیش گزارش خود در مورد آموزش نقاشی به نابینایان را به یونسکو نیز ارایه داد.
۰ نفر