۹ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5705087
T T
۰ نفر
بنیانگذار حماس : نبرد تا آزادسازی فلسطین ادامه خواهد یافت # دمشق ، ایرنا: نهم اسفند 1378 برابر با 28 فوریه 2000 شیخ "احمد یاسین" بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" روز دوشنبه ، گفت : نبرد ما تا آزادسازی فلسطین ادامه خواهد یافت .
شیخ احمد یاسین ، در مصاحبه با ماهانه "فلسطین المسلمه" ، ارگان جنبـش حماس ، افزود: نبرد ما برای آزادسازی فلسطین ، محدود به زمانی مشخص نیست، بلکه این نبرد به مدتی طولانی و به وسیله نسل های آینده ادامه خواهد یافت.
وی، با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه تشکیلات خودگردان، اسراییل، آمریکا و بعضی از کشورهای عربی علیه جنبش حماس، گفت: این جنبش هرگز زیر بار سازش و چشم پوشی از فلسطین نخواهد رفت و معتقد است، که نبرد مسلحانه تنها راه آزادی میهن می باشد.
شیخ احمد یاسین ، ضمن محکوم کردن بازداشت مجاهدان فلسطینی ، به وسیله تشکیلات خودگردان ، گفت : این تشکیلات در زمینه بازداشت و آزادی زندانیان فلسطینی ، از آمریکا و اسرائیل دستور می گیرد .
وی، با تاکید بر این که اسراییل با تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی مخالف است ، گفت : دشمن می خواهد مردم فلسطین وابسته به منافع وی باشند.
شیخ احمد یاسین، در پاسخ به سئوالی در مورد انتقام خون رهبران حماس ، که به وسیله اسراییل شهید شده اند ، گفت : انتقام خون شهیدان حماس، که در راه دفاع و آزادسازی میهن جان داده اند، جزو سیاست های جنبش است .
وی تاکید کرد،در صورتی که دشمن صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی حمله کند، ما مقابله به مثل خواهیم کرد .
بنیانگذار حماس ، با اشاره به عملیات نظامی روسیه علیه مردم مسلمان چچن ، گفت : آنچه که در چچن می گذرد، نشانه توطئه محافل بین المللی علیه گرایش های اسلامی و تضعیف نیروهای مسلمان روسیه است .
وی،باانتقاد شدید از موضع غربی ها در برابر اقدامات سرکوبگرانه روسیه علیه مسلمانان چچن ، گفت : غربی ها در برابر نابودی و آوارگی یک ملت کاملا سکوت کرده اند.
۰ نفر