۲۶ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5703617
T T
۰ نفر

هیات سازمان کنفرانس اسلامی وارد پاکستان شد

۲۶ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5703617
هیات سازمان کنفرانس اسلامی وارد پاکستان شد # اسلام آباد ، ایرنا: 26 بهمن 1378 برابر با 15 فوریه 2000 یک هیات از سازمان کنفرانس اسلامی به ریاست " جواد ظریف " معاون حقوقی وزارت خارجه ایران روز سه شنبه برای کمک به احیاء صلح در افغانستان وارد پاکستان شد.
این هیات که در فرودگاه بین المللی چکلالا مورد استقبال مقامهای وزارت خارجه پاکستان واقع شد قرار است با وزیر خارجه و رییس اجرایی پاکستان دیدار و گفتگو کند.
وی در فرودگاه چکلالا در گفتگو با خبرنگاران گفت : محمد خاتمی به عنوان رییس سازمان کنفرانس اسلامی ، به دنبال مشاوره هایی با دیگر رهبران از جمله ارتشبد مشرف رییس اجرایی پاکستان تصمیم گرفت هیاتی را برای دیدار با همسایگان افغانستان اعزام کند.
جواد ظریف افزود :این هیات شامل نمایندگان کشورهای ایران ، پاکستان ، گینه کوناکری ، اندونزی ، و یک نماینده عالیرتبه از دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی است.
وی افزود: این هیات در نظر دارد در دیدار از کشورهای اسلامی و همسایه افغانستان بررسی کند که به چه صورتی می توان به صلح در افغانستان کمک کرد.
ظریف گفت : می دانیم که مسئولیت نهایی برای احیاء صلح در افغانستان بر عهده مردم آن کشور است ولی ما می خواهیم بدانیم چگونه این هیات ، کشورهای همسایه یا سازمان کنفرانس اسلامی می تواند رسیدن به این هدف را تسهیل کند.
وی در ارتباط با این که آیا سفر قریب الوقوع ارتشبد پرویز مشرف به قندهار افغانستان در همین ارتباط است گفت :" ما با دوستان پاکستانی خود در مورد روشهای برخورد به عنوان سازمان کنفرانس اسلامی و چگونگی کمک به این هدف که هدف مشترک است گفتگو خواهیم کرد." رییس هیات سازمان کنفرانس اسلامی افزود :اولین بخش سفر این هیات به کشورهای همسایه افغانستان شامل پاکستان ،ترکمنستان ،ازبکستان ، تاجیکستان و همچنین به عربستان سعودی خواهد بود.
ظریف گفت : تاکنون سازمان کنفرانس اسلامی درخواستهای مختلفی را از گروهای افغان دریافت کرده که با آنها گفتگو شود و این درخواستها بررسی خواهد شد.
وی در این ارتباط که آیا شواهدی وجود دارد که گروههای درگیر در افغانستان مواضع خود را تغییر داده باشند گفت " ما هنوز با آنان گفتگو نکرده ایم.
. ز .
۰ نفر