۲۱ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5703112
T T
۰ نفر
سازمان ملل، حمله به کارمندان خود را محکوم کرد # سازمان ملل، ایرنا 21 بهمن 1378 برابر با 10 فوریه 2000 شورای امنیت سازمان ملل، حمله به پرسنل غیرنظامی این سازمان را محکوم کرد و از همه کشورهای جهان خواست، کسانی را که مرتکب چنین حملاتی می شوند، به پای میز محاکمه بکشند .
این درخواست، در یک بیانیه رسمی که چهارشنبه شب به دنبـال جلسـه بحـث عمومی شورا قرائت شد، مطرح گردید .
در این جلسـه، نماینـدگان حـدود 30 کشور جهان، سخنرانی کردند و مراتب نگرانی خود را از حمله به پرسنل غیر نظامی سازمان مـلل در مناطـق بحـرانی جهان، اعلام کردند .
از هشت سال پیش تا به حال، 184 پرسنل غیر نظامی سازمان ملـل در نقـاط مختلف جهان، کشته شده اند .
" لوئیـس فرشـت "، قائم مقـام سـازمان ملل در این جلسـه گفت : از 184 کارمند غیرنظامی سازمان ملل که از سال 1992 میلادی کشـته شـده اند، 98 نفـر به قتل رسیده اند، اما فقط در دو مورد قاتلان به پای میز محـاکمه کشیده شده و محکوم شده اند .
وی افزود : این موضوع متضـمن چه پیامی است ؟ اینکـه می توان کارمندان سازمان ملل را کشت و از مجازات گریخت ؟ امیدوارم اینگونه نباشد .
بر اساس سندی که در سازمان ملل منتشر شد، طی هشت سال گذشته 21 کارمند این سازمان در سقوط هواپیما کشته شدند، 98 نفر به ضرب گلوله جان باختند ، 52 نفر قربانیان خشونت های قومی در رواندا و بوروندی شدند و 13 نفـر نیـز در حوادثی مثل بمب گذاری و عملیات خنثی کردن مین کشته شدند .
در بیـانیه رسـمی که توسط " رودریگـز جیـاوارینی "، وزیر امور خارجـه آرژانتین که ریاست شورا را به عهده داشت، قـرائت شـد، قتل و اشـکال مختلف خشونت های بدنی و روانی و از جمله آدم ربایی، گروگانگیری و اذیت کارمندان سازمان ملل، به شدت محکوم شده است .
۰ نفر