۲۱ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5703044
T T
۰ نفر
آیین ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ژاپن برگزار شد # توکیو ، ایرنا 21 بهمن 1378 برابر با دهم فوریه 2000 آیین ویژه بیست و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در توکیو، پایتخت ژاپن، برگزار شد.
در این آیین علاوه بر ایرانیان مقیم ، شماری از مقام های بلندپایه ژاپنی و سفیران و کارداران خارجی مقیم این کشور نیز شرکت داشتند.
"علی ماجدی" ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو، گفت : ایران به عنوان یک کشور کهن درغرب آسیا همانند پلی میان شرق و غرب است که بر روی تمدنها دیگر جهان تاثیرگذار بوده است.
وی افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر اساس گفت وگوی تمدنها و تشنج زدایی استوار است و تقویت روابط دو جانبه ایران با کشورها موجب درک بهتری از یکدیگر شده است.
ماجدی افزود که دولت ایران در این چارچوب برای گسترش روابط با کشورها در عرصه جهانی حرکت کرده است و گسترش روابط با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی در این چارچوب قابل ارزیابی است.
وی در این سخنان که روزپنج شنبه در روزنامه های ژاپنی نیز منتشرشد، گفت: روابط ایران و ژاپن از قدمتی کهن برخوردار است که آثار ایرانی برجای مانده در معبدهای شهر تاریخی " نارا " ژاپن، نمادی از این ارتباط دیرینه است.
وی تصریح کرد که ایران با تامین 10 درصد از نفت خام مورد نیاز ژاپن در زمره یکی از کشورهای عمده صادرکننده نفت به این کشوراست و ژاپن نیز یکی از شریکهای عمده تجاری ایران است که بیشتر کالاهای صنعتی مورد نیاز ایران از آن کشور وارد می شود.
۰ نفر