۱۸ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5702695
T T
۰ نفر
یوگسلاوی تصمیم " ناتو" و "کیفور " برای انجام مانور نظامی در کوزوو را محکوم کرد # سارایو، ایرنا 18 بهمن 1378 برابر با هفتم فوریه 2000 معاون وزیر امور خارجه یوگسلاوی ، تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) و نیروهای بین المللی صلح در کوزوو موسوم به " کیفور" را برای انجام مانور نظامی در کوزوو ، به شدت محکوم کرد.
به گزارش رسانه های صربستان، "نبویشا وویوویچ"، بعدازظهر روز دوشنبه،در بلگراد، گفت: این مانور،در واقع نمایش خشونت و ادامه تهدید علیه یوگسلاوی به شمار می آید.
وی افزود : در صورت اجرای مانور مذکور ، اسناد و مدارک بین المللی در رابطه با کوزوو نقض می شود.
"وویوویچ" ، نیروهای " کیفور " را متهم کرد، که اقدام کافی برای تامین امنیت صربها و دیگر اقلیت های کوزوو به عمل نمی آورند.
معاون وزیر امور خارجه یوگسلاوی، گفت:در حال حاضر،شرایط لازم برای انجام سرشماری در کوزوو وجود ندارد، چون هنوز عملیات پاکسازی نژادی در کوزوو در حال اجرا بوده و شرایط برای بازگشت جنگزدگان صرب مهیا نیست .
تصمیم به اجرای برگزاری مانور در کوزوو ، توسط "ناتو" در حالی است ، که امروز سازمان بین المللی حقوق بشر اعلام کرد،در جریان حملات ناتو به یوگسلاوی ، حدود 500 نفر کشته شده و "ناتو" اصول بین المللی حقوق بشر را نقض کرده است .
۰ نفر