۲۳ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5693681
T T
۰ نفر
جشنواره بین المللی فیلم رشد در تبریز و مراغه گشایش یافت # تبریز ، ایرنا: 23 آبان 1378 برابر با 14 نوامبر 1999 همزمان با دیگر شهرهای ایران بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از 22 آبان به مدت یک هفته در دو شهر تبریز و مراغه نیز گشایش یافت .
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی (شمال غرب ایران )هدف از برپایـی این جشنواره را گسترش فرهنک استفاده از فن آوری تصویر با پیام " دانش در آئینه " عنوان کرد .
" مصطفی تیزکار " عصر شنبه گفت : در این جشنواره تعداد 46 فیلم از جمهوری اسلامی ایران ، دو فیلم از ژاپن دو فیلم از ایالات متحده و نیز از هریک از کشورهای فرانسه ، ایتالیا ، چین ، بلژیک ، ترکیه و هندوستان یک فیلم به نمایش درمی آید.
وی افزود : امسال از استان آذربایجان شرقی یک فیلم در زمینه نماز با نام " مهام " که توسط کانون فرهنگی تربیتی " شهید متذکر " تولید شده ، شرکت دارد.
تیزکار افزود : از مجموعه فیلمهایی که در این جشنـواره عرضه می شود ، " کلاغ سیاه " و " مداد قرمز " با زمان چهار دقیقه کوتاهترین فیلم ها و " پشت پرتین آسمان " با زمان 90 دقیقه بلندترین فیلم جشنواره می باشد.
وی اضافه کرد : سال گذشته تعداد 35 سانس برای علاقمندان جشنواره ، فیلم کوتاه و بلند آموزشی پخش شد که فقط در تبریز 15 هزار نفر از آنها دیدن کردند.
۰ نفر