۱۹ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5693232
T T
۰ نفر
یک مقام تاجیک : تاجیکستان از افزایش تولید مواد مخدر نگران است # عشق آباد ، ایرنا: 18 آبان 1378 برابر با 9 نوامبر 1999 جانشین وزیراقتصاد و روابط خارجی تاجیکستان روزچهارشنبه درگفتگوباایرنا گفت که این کشور نگران گسترش تولید و مصرف مواد مخدر در آسیای مرکزی است.
"نورالدین کایوموف " در حاشیه سمپوزیوم ثبات اقتصادی و اجتماعی کشورهای مشترک المنافع در دوره انتقال اقتصادی در عشق آباد اظهار داشت: مواد مخدر اکنون یکی از معضلات عمده درآسیای مرکزی است که بیشترین تاثیرات را در مسایل اجتماعی و اقتصادی این کشورها برجای گذاشته است.
وی افزود : پیشتر میزان مصرف مواد مخدر در منطقه بسیار پایین بود اما امروزه گرایش جوانان به این مواد بویژه کشور ما را تهدید می کند.
کایوموف عمده واردات مواد مخدر را از افغانستان و پاکستان اعلام کرد و گفت با ظهور طالبان در منطقه ، میزان واردات و مصرف مواد مخدر افزایش یافته است.
این مقام تاجیک درباره وضعیت اجتماعی و اقتصادی تاجیکستان گفت : کشورش با 25 درصد بیکاری یکی از فقیرترین کشورهای آسیای مرکزی است و برای مقابله با این مشکلات نیازمند کمک سازمانهای بین المللی و جلب سرمایه گذاری خارجی هستیم.
این سمپوزیوم سه روزه عصر چهارشنبه با سخنرانی کارشناسان و متخصصان بین المللی و کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع ادامه یافت.
۰ نفر