۱۷ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5692893
T T
۰ نفر
وزیر حمل و نقل لبنان با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد # تهران : 17 آبان ماه 1378 برابر با هشتم نوامبر 1999 "نجیب میقاتی " وزیر حمل و نقل لبنان صبح امــروز دوشنبه با "سیدمحمد خاتمی" رئیس جمهوری دیدار و پیام رئیس جمهوری کشورش را تقدیم وی کرد.
رئیس جمهوری در این دیدار با اشاره به روابط خوب و گسترده دو کــشور خواستار توسعه و تحکیم این روابط در همه زمینه ها شد.
وی همچنین مقاومت دولت و ملت لبنان در مـقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی را ارزشمند دانست و تصریح کرد: لبنان به عنوان کشوری که همواره بخشی از سرزمین آن در اشغال رژیم صهیونیستی بوده به نمایندگی از کـل امت اسلامی و عربی درگیر با آن رژیم بوده است.
رئیس جمهوری ایران با بیان این مطلب که در تاریخ، اشغال سرزمین ها زیاد صورت گرفته و با زور حقوق بسیاری پایمال شده گفت : غصب و تبعیض را با زور نمی توان دایمی کرد و در نهایت خواست و اراده ملتی که مورد ستم و ظــلم قرار گرفته حرف آخر را خواهد زد.
وی افزود : قرنهای متمادی یهودیان ، مسیحیان و مسلمانان در فلسطین با هم زندگی می کردند ، اکنون نیز ما خواستار زندگی مسالمت آمیز پیروان این ادیان هستیم و معتقدیم،صاحبان فلسطین هستند که باید تعیین کننده سرنوشتشان باشند.
خاتمی حضور یک هیات مهندسی ایرانی برای بازسازی بخش هایی از کشور لبنان را در حال حاضریادآور شد و با اشاره به امکانات و خدمات فنـــی و مـهندسی ایران خاطر نشان کرد: ایران آماده کمک به لبنان در بــازسازی این کشور و همچنین توسعه صنعت جهانگردی است.
رئیس جمهوری ایران همچنین با تشکر از دعوت "امیل لحود" رئیس جمهوری لبنان برای سفر به آن کشور ابراز امیدواری کرد، در فرصتــــی مناسب به لبنان سفر و از این کشور دیدار کند.
خاتمی لبنان را از مراکز مهم و فرهنگی دنیای اسلام و عرب دانـست و نقش این کشور را در قبول اندیشه های مختلف ، برخورد بین ادیــان و افکـــار و پیشرفت اندیشه ها ستود.
میقاتی وزیر حمل و نقل لبنان نیز در این دیدار ضمن تقدیم پیام رئیس جمهوری لبنان به خاتمی ، علاقه مندی ملت و کشورش را نسبت به شخصیت فرهنگی اندیشه ها و افکار آقای خاتمی اعلام کرد.
وی با اشاره به همکاری های خوب و گسترده دو کشور خواستار توسعه بیشتر این همکاری ها شد.
وزیر حمل و نقل لبنان با تشکر از فعالیت هیات مهندسی و کمک های جمهوری اسلامی ایران در بازسازی کشورش اظهار امیدواری کرد در کمیته هــمکاری های دو کشور فضاهای گسترده تری برای همکاری ها مد نظر قرار گیرد.
میقاتی با دعوت مجدد رئیس جمهوری لبنان از خاتمی به منظور دیدار از آن کشور خواستار حمایت ایران از تلاش های دولت و ملت لبنان برای بــیرون کردن اشغالگران صهیونیست از جنوب این کشور شد.
* پ . ک *
۰ نفر