۵ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5691666
T T
۰ نفر
کاخ سفید، حمله مهاجمان مسلح به مجلس ارمنستان را محکوم کرد # نیویورک ، ایرنا: 5 آبان 1378 برابر با 27 اکتبر 1999 سخنگوی کاخ سفیــد ، حمله مهاجمان مسلح به مجلس جمــهوری ارمنستان را محکوم کرد و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.
"جو لاکهارت" ، روز چهارشنبه ، حمله مهاجمان مسلح به مجلس ارمنستان را که به کشته و زخمی شدن برخی مقام های ارشد این جمهوری انجامید محکوم کرد و گفت : مقام های آمریکا، با خانواده های قربانیان ایـن حادثه احساس همدردی می کنند.
وی افزود: آمریکا، روابط بسیار خوبی با ارمنستان دارد و برای شکوفایی اقتصادی و ارتقای دمکراسی در این جمهوری تلاش می کند.
" جیمز روبین " سخنگوی ارشد وزارت امور خارجه آمـــریکا نیز با ارائه گزارش مختصری از اطلاعات رسیده به مقام های آمریکایی، گفت: "استروب تالبوت" جانشین وزیر امور خارجه آمریکا که برای دیدار و گفت و گو با مقام های ارشد ارمنستان به منطقه سفر کرده بود، ساعاتی پیش از بروز حادثه ، ارمنستان را ترک کرده بود. روبین، تصریح کرد که از اهداف مهاجمان اطلاعی ندارد.
شبکه خبری سی.ان.ان. که اخبار تحولات ارمنستان را دنبال می کند، گزارش داد که مهاجمان در بدو حمله اعلام کردند که کودتایی در ارمنستان به وقــوع پیوسته است و خواستار تشکیل دولت جدید هستند.
چند تن از مقام های عالی رتبه مجلس از جمله " دمیرچیان " رییس مجلس و " سرکیسیان" نخست وزیر ارمنستان، احتمالا از فاصله بسیار نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند.
آخرین گزارش ها حاکی از آن است که سرکیسیان احتمالا کشته شده است.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا، چند ساعت پیش از این حمله در ارمنستان بوده و با مقام های ارشد این جمهوری درباره اختلاف بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مساله قره باغ گفت و گو کرده است .
۰ نفر