۴ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5691383
T T
۰ نفر
یک مقام بلندپایه روسیه وسفارت ایران درمسکو ادعاهای تایمز را رد کردند # مسکو ، ایرنا: چهارم آبان 1378 برابر با 26 اکتبر 1999 یـک مقام بلندپایه در دولت روسیه و سفـارت ایـران در مسکــو ، گزارش منتشر شده در شماره روز دوشنبه روزنامه انگلیسی " تایمز " مبنی بر انتقال غیرقانونی مواد اولیه ساخت سلاحهای کشتار جمعی بـه ایران از طریق کشتیرانی در دریای خزر را رد کردند.
" یوگنی کازانتسف " معاون وزیر ترابری روسیه در گفتگو با خبـرگزاری اینترفاکس روسیه، قویا مندرجات این نشریه انگلیسی را رد کرد و گفت:همکاری های ایران و روسیه در کشتیرانی در دریای خزر، فقـط بـرای انتقــال کالاهای معمولی است .
وی کـه مـاه گذشته در راس یک هیات روسی از ایران دیدن کرده است گفت: در همکاری های ایران و روسیه هیچیک از مقررات و ضوابط بین المللی نقض نشده است.
بـه گفته این مقام روسی، در مـوافقتنامـه هایی نیز که در دیـدار وی از ایران با مقامات ایرانی امضا شده است ، هیـچ مسئله محرمانه ای وجود ندارد.
در همین حال وابسته مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز گزارش های منتشره مبنب بر اینکه شرکت های کشتیرانی ایران و روسیه ، اجزا لازم بـرای تولید موشک را حمل کرده اند، رد کرد و این گزارش ها راکاملا دروغ دانست.
به گفته وابسته مطبوعاتی سفارت ایران درمسکو، ایران و روسیه از سالها پیش در زمینه انتقال کالا از طریق خطوط کشتیرانی در دریــای خزر همکــاری دارند.
وی افزود: این همکاری ها به صورت عادی ادامه داشته و هیچگاه مغایرتی با قوانین و قراردادهای بین المللی نداشته است.
پیش از این، وزارت امورخارجه روسیه نیز مندرجات اخیر روزنامه انگلیسی تایمز لندن را دروغ خوانده بود.
۰ نفر