۲۶ مهر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5690554
T T
۰ نفر
سفیر فرانسه در تهران با استاندار آذربایجان شرقی دیدار کرد # تبریز ، ایرنا: 26 مهر 1378 برابر با 18 اکتبر 1999 استاندار آذربایجان شـرقی ، در شمال غربی ایران ، در دیدار با "فیلیپ "دوسورمن" سفیر فرانسه در تهران با تشریح ظرفیت های این استان در زمینه های صنعت و کشاورزی خواستار مشارکت سرمایه گذاران فـرانسوی در طرحهای اقتصادی استان شد.
مهندس " یحیی محمدزاده "، روز دوشنبه، در این دیدار که در تبریز صورت گرفت، با اشاره به مشترکات فراوان ایران و فرانسه و سابقه طولانــی تبادلات فرهنگی دو کشور، گفت: در زمینه همکاری های اقتصادی، پابه پای مسائل فرهنگی و روابط سیاسی دو کشور کار نشده است.
وی، با اشاره به دعوت فرانسه از "محمد خاتمی" رییس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به آن کشور، افزود که این سفر، خاطره بسیار خوب و لذت بخش میزبانی فرانسه از امام خمینی (ره ) را در ذهن مردم ایران تداعی می کند.
محمدزاده، همچنین با تشریح قابلیت ها و امتیازات جغرافیایی منطقه ویژه تجاری جلفا در شمال این استان ، خواستار مشارکت سرمایه گذاران فرانسوی در این منطقه شد.
وی، بخش مواد غذایی را یکی از مهمترین محورهای همکاری بین این استان و سرمایه گذاران فرانسوی دانست .
در این دیدار ، سفیر فرانسه در تهران نیز گفت : مبادلات تجاری دو کشور پابه پای روابط فرهنگی بسیار کهن دو کشور رشد نکرده است .
وی افزود: البته این بدان معنی نیست که در این زمینه هیچ کاری صورت نگرفته است ، ولی به هرحال با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.
سفیر فرانسه در تهران با اشاره به سرمایه گذاری شرکت های نفتی فرانسه در بخش نفت ایران، این اقدام را نشانه اهمیت دادن فرانسه به روابط اقتصادی با ایران دانست.
دوسورمـن ، در پایان با اشاره به اینکه تبریز یکی از بزرک ترین مراکز اقتصادی ایران است، گفت: در یک ماه آینده در سفر دیگری به تبریز در زمینه همکاری های اقتصادی با این استان بررسی بیشتری خواهد کرد.
* ه - ج *
۰ نفر