۱۳ مهر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5688815
T T
۰ نفر
وکیل مدافع رهبران حماس نسبت به ازادی سریع انها ابراز امیدواری کرد # امان ، ایرنا : 13 مهر 1378 برابر با 5 اکتبر 1999 "صالح العرموطی" ، رییس سندیکای وکلای اردن و وکیل مدافع "خالد مشعل" و "ابراهیم غوشه" دو تن از رهبران حماس و 19 تن دیگر از هوادارانشان ابراز امیدواری کرد دستور ازادی انها تا اخر وقت روز سه شنبه صادر شود .
وی در گفتگوی با ایرنا تاکید کرد ، علاوه بر تماس شخصیت های عربی و اردنی با کاخ سلطنتی برای حل مساله حماس شیخ "محمد مهدی شمس الدین" ، رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز امروز سه شنبه با شاه اردن دیدار و خواستار ازادی رهبران حماس خواهد شد.
العرموطی گفت : صدور دستور ازادی رهبران حماس از سوی ملک عبدالله دوم به نفع امنیت و ثبات اردن است .
وی در عین حال درخواست عفو ویژه شاه اردن در مورد رهبران حماس را رد کرد و گفت : عفو ویژه زمانی صادر می شود که متهم یا متهمین محکوم شده باشند در حالی که در قضیه حماس چنین مساله ای وجود ندارد و ما معتقدیم اساسا این قضیه سیاسی است و نه حقوقی .
وکیل مدافع رهبران حماس اتهام رهبران این جنبش از سوی دادستان را انتساب به سازمان غیر قانونی و داشتن سه قبضه اسلحه کمری غیر مجاز ذکر کرد که این اتهامات از سوی انها رد شد.
العرموطی ادعای روزنامه اردنی العرب الیوم در شماره امروز سه شنبه مبنی بر اعتصاب غذای نامحدود رهبران حماس را رد کرد و افزود : در صورتی که این مساله حل نشود اقدامات دیگری اتخاذ خواهد شد .
۰ نفر